سرپرست منطقه ازاد کیش : بندر چارک قابلیت تبدیل شدن به کرانه اقتصادی کیش را دارد

سرپرست منطقه ازاد کیش : بندر چارک قابلیت تبدیل شدن به کرانه اقتصادی کیش را دارد

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بندر چارک قابلیت تبدیل شدن به کرانه قوی در حوزه اقتصادی و گردشگری جزیره کیش را دارد.

محمدرضا نوایی لواسانی روز جمعه در دیدار با امام جمعه و مسئولان بندرچارک با بیان اینکه کیشوندان و مسئولان این جزیره دغدغه توسعه چارک را دارند اظهار داشت: این سازمان برنامه جامعی را جهت توسعه این بندر تدوین کرده که با تحقق برنامه ها بخشی از مشکلات بندر چارک مرتفع می شود.

وی اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد کیش همواره به چارک به عنوان یکی از اصلی ترین معابر ورودی زمینی به این جزیره نگاه کرده و خود را ملزم به توسعه زیرساخت های بندری آن می داند که طرح جامع در این راستا تدوین شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: با توجه به شیب توسعه جزیره کیش به ویژه در حوزه گردشگری بندر چارک می تواند به عنوان کرانه این جزیره با استفاده از سرریز اقتصادی و گردشگری کیش به یک پتانسیل گردشگری و اقتصادی تبدیل شود اما این مهم مستلزم همکاری فرمانداری بندرلنگه و استانداری هرمزگان است.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش در این راستا آماده ارائه مشاوره در بخش های مختلف سرمایه گذاری و توسعه زیرساخت ها به مسئولان بندر چارک است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره فرا رسیدن ایام نوروز و پیش بینی افزایش مسافرت ها به جزیره کیش یادآور شد: بندرچارک به عنوان نقطه اتصال این جزیره با داخل کشور باید در راستای پذیرایی از این مسافران آمادگی لازم را داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت سفرهای نوروزی و پیش‌بینی استقبال بالای مسافران از سفر به کیش، امسال برای اولین بار، یکی از مدیران ارشد سازمان، در بندر چارک مستقر می شود و بازرسان محسوس و نامحسوس بر روند اجرا و ارایه خدمات در این بندر نظارت می کنند.

امام جمعه بخش شیبکوه شهرستان بندرلنگه نیز در این دیدار گفت: بندرچارک از لحاظ گردشگری و اقتصادی مهمترین منطقه در غرب استان هرمزگان است که ظرفیت های مغفول مانده ای همچون قابلیت تبدیل به قطب ورزش های دریایی، توسعه پرورش ماهی در قفس، تفریحات دریایی و ساحلی و نقطه تلاقی استان های بوشهر و فارس و همچنین شهرستان بندرعباس است.

حجت الاسلام رستاخیز  یادآور شد: همچنین تبدیل چارک به عنوان خط مسافری به سمت کشورهای حاشیه خلیج فارس از دیگر پتانسیل های آن است که انتظار می رود با توسعه سرمایه گذاری های مختلف توسط دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی این پتانسیل ها به بالفعل تبدیل شود.