سرنشینان مفقود شده قایق صیادی بندر دیر پیدا شدند

سرنشینان مفقود شده قایق صیادی بندر دیر پیدا شدند
سرنشینان این قایق هم اکنون در سلامت کامل هستند

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: چهار سرنشین قایق مفقود شده بندر دیر به سلامت پیدا شدند.

حجت خسروی بامداد جمعه اعلام کرد: سرنشین‌های این قایق هم اکنون در سلامت کامل و در اختیار گارد ساحلی قطر هستند.

وی بیان کرد: به دنبال تماس تلفنی بستگان مالک یک فروند قایق صیادی با مرکز رسیدگی به اضطرارهای دریایی بوشهر مبنی بر خروج از بندر دیر به مقصد دریا برای صید و عدم بازگشت آنان، هماهنگی‌های لازم انجام و شناور ناجی ۲۰  به منطقه اعزام شد.

خسروی ادامه داد: پس از ساعت‌ها عملیات پایش از سوی شناور ناجی ۲۰ و دیده نشدن این  قایق مفقود شده در ادامه پیام مفقودی شناور بروی کانال VHF به صورت متناوب اعلام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ادامه عملیات و در تماس تلفنی با مرکز جستجو و نجات دریایی دوحه قطر مشخص شد که سرنشینان قایق مفقودی در اختیار گارد ساحلی این کشور و در سلامت کامل هستند.

هواشناسی بوشهر با پیش بینی افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج دریا تا ۲۴۰ سانتی متر، با اعلام هشدار نارنجی، توصیه کرده است: هم استانی‌ها تا روز شنبه (پایان زمان این هشدار)  از ترددهای دریایی بویژه با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل و فراساحل استان بوشهر و شنا در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی نیز اندشیده شود.