سرمربی فجر: یک بزرگتر مشکل ورزشگاه‌های شیراز را حل کند

سرمربی تیم فجر شهید سپاسی ابراز امیدواری کرد که یک بزرگتر مشکل ورزشگاه‌های این کلانشهر را رفع کند

سرمربی فجر: یک بزرگتر مشکل ورزشگاه‌های شیراز را حل کند
مشکل ورزشگاه حافظیه فقط به زمین چمن محدود نمی شود

دیدار تیم های فجرسپاسی شیراز و استقلال خوزستان، عصر سه شنبه یازدهم بهمن ماه در ورزشگاه حافظیه شیراز با تساوی یک یک به پایان رسید. در حالیکه سرمربی تیم میهمان، آرام و کوتاه با خبرنگاران سخن گفت، سرمربی فجر، گلایه‌های بسیار داشت.

در این بازی محسن سیفی در دقیقه 81 برای فجرشهید سپاسی و کیخسرو سیاهپور در دقیقه 94 برای استقلال خوزستان گلزنی کردند.

سرمربی استقلال خوزستان در کنفرانس خبری پس از این مسابقه، خیلی کوتاه و آرام صحبت کرد و گفت: ما در دقایق زیادی از بازی به دلیل بی کیفیت بودن زمین، مجبور شدیم رو به بازی بلند و مستقیم بیاوریم. من مطمئن هستم با تفکری که آقای رجب زاده دارد، دوست دارد تیمش روی زمین بازی کند اما کارشان سخت است. امیدواریم وضعیت زمین های شیراز درست شود تا شاهد بازی های بهتری باشیم.

سیروس پورموسوی به مساله ای که برای پرواز تیمشان به وجود آمد اشاره و اضافه کرد: باید به بازیکنانم خسته نباشید بگویم. ما با سختی های زیادی به شیراز آمدیم. دیروز به ما اعلام کردند که پروازمان کنسل شده و مجبور شدیم با اتوبوس به شیراز بیاییم. ۱۱ ساعت در راه بودیم ولی حتی نخواستیم بازی مان را به تعویق بیاندازند.

وی افزود: از دقیقه 60 به بعد، تیم ما کم کم دچار افت بدنی شد و توانش را از دست داد. با این حال باید به بچه های باشگاه تبریک بگویم، مخصوصاً در دقایق پایانی انرژی زیادی گذاشتند تا بتوانند این بازی را به خوبی به پایان برسانند.

سرمربی فجر وضعیت متفاوتی داشت. او به وضوح از نتیجه بازی و شرایط نامطلوبی که ناخواسته دچارش شده، ناراحت بود.

رجب زاده ابتدا در خصوص مسائل فنی بازی گفت: مشخص بود که یک بازی بسیار سنگین را پیش رو داریم با تیم خوب استقلال خوزستان و در جریان بازی هم این موضوع را مشاهده کردید. این تیم امسال هزینه‌های زیادی کرده، بازیکنان با کیفیتی جذب کرده و چه در بازی رفت و چه در بازی امروز، بازی بسیار سختی داشتیم.

وی ادامه داد: در نیمه اول خیلی نتوانستیم توانایی خودمان را نشان دهیم. به جز چند صحنه که توانستیم با پاس های کوتاه به پشت محوطه حریف برسیم. استقلال خوزستان هم بیشتر دنبال این بود که توپ گیری کند و ضد حمله بزند. باتوجه به بازیکنان با کیفیتی که در خط جلو داشتند، بیشتر دنبال فضاهای خالی بودند. نیمه اول به نظر من تیم ما در دفاع خوب عمل کرد ولی در بازیسازی در اکثر د قایق بازی، فوتبال ما شکل نگرفت.

سرمربی فجر درباره نیمه دوم بازی هم بیان کرد: تغییراتی ایجاد کردیم تا روشمان را عوض کنیم. توانستیم وسط زمین را از حریف بگیریم و هر کسی بازی را در نیمه دوم دیده باشد، دیده است که ما سه موقعیت صددرصد گل را داشتیم. یک توپ به تیر زدیم، یک موقعیت تک به تک را از دست دادیم و یک گل هم زدیم.

او گفت: به نظر من کاملا نیمه دوم در اختیار ما بود و تیم حریف را تحت فشار قرار دادیم. هم از کناره ها، هم از عمق عبور کردیم. از بازیکنانم راضی هستم که واقعاً جنگیدند و منهای آن توپی که اشتباه فردی بود و منجر به گل شد، اشتباهی در خط دفاع هم نداشتیم. اشتباه فردی هم برای هر بازیکنی ممکن است پیش بیاید. فوتبال است و هیچ ایرادی هم ندارد. باید خودمان را جمع و جور کنیم و امیدوار به آینده.

رجب زاده در خصوص داوری مسابقه هم اظهار کرد: به جز یکی دو صحنه، عملکرد داور بد نبود. فقط فکر می کنم در صحنه ای که بازیکن ما را در ۱۸ قدم زدند، طبق آن چیزی که پس از بازی در فیلم بازی دیدم، پنالتی واضح واضح بود. نمی‌دانم چرا داوران تعلل می‌کنند، یا چه چیزی را می بینند که ما نمیبینیم؟ من متوجه نمی‌شوم و این برای من علامت سوال شده. چرا وقتی بازیکن را در ۱۸ قدم می زنند و تعادلش از دست می‌رود، پنالتی نمی گیرند.

سرمربی فجر گفت: دو هفته قبل هم بازی با ون پارس، یک پنالتی صد درصد برای مان نگرفتند که کارشناسان هم تایید کردند پنالتی بوده. این هفته هم باز هم این اتفاق افتاد. اگر آن پنالتی گرفته می‌شد شاید روند بازی به طور کلی تغییر می کرد ولی نمی دانم چرا ما در خانه خودمان هم انقدر مظلوم و غریبیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال، در ادامه به سراغ معضل اساسی این تیم در هفته های اخیر رفت و تصریح کرد: ما از یک جهت دیگر هم در خانه خودمان غریبیم. به خاطر کیفیت افتضاح زمین، بچه های ما یکی یکی مثل گل پرپر می شوند. همین امروز به خاطر کیفیت بد زمین سه بازیکن ما مصدوم شدند. تا زمانی از فصل که زمین خوب بود، مشکلی نداشتیم.

او ادامه داد: نمی خواهم بهانه بیاورم و به همه بچه ها هم گفتم که هیچ کس حق ندارد بهانه بیاورد. ولی واقعاً نمی‌دانم که چه اتفاقاتی در این استان در بیست سی سال اخیر افتاده. هر هفته هم من هرچه بگویم هیچ کسی ککش نمی گزد. به هیچ کس بر نمی خورد. ما هم باید بیایم بگوییم همه چیز عالیست، دست شما درد نکند و کنار هم کیف کنیم.

رجب زاده، با این تاکید که مشکل ورزشگاه حافظیه فقط به زمین چمن محدود نمی شود، افزود: شما بیایید یک بار رختکن استادیوم حافظیه را ببینید. ببینید ما چقدر عقب هستیم. یک سیستم گرمایشی ندارد! آب گرم ندارد که بازیکن اگر بخواهد یک آب به صورتش بزند، باید با آب سرد این کار را انجام دهد. اصلا ما مال چه زمانی هستیم؟ 

او اضافه کرد: باید همین شکل دور هم جمع شویم و جلو برویم. ما هم کارمان را انجام می دهیم، فصل هم تمام می شود دوباره سال دیگر چه من باشم چه نباشم همین قصه تکرار خواهد شد. انگار این چرخه باید همینجوری ادامه داشته باشد. شده مثل چرخه طبیعت. یعنی اگر یکی بیاید یک گوشه کار را درست کند، کل نظام طبیعت به هم می ریزد.

سرمربی فجری ها در ادامه از بلاتکلیف بودن وضعیت زمین چمن شهید دستغیب شیراز نیز ابراز تعجب و اضافه کرد: دوماه است زمین چمن ورزشگاه دستغیب عوض شده اما بلا استفاده مانده. من نمی‌دانم چه کسی باید به این قضیه رسیدگی کند. حداقل بگویند موضوع چیست! تخلف شده؟ اتفاق بدی افتاده؟ هرچیزی که هست، یک نفر، یک بزرگتر در این شهر نیست که این موضوع را حل کند؟

او گفت: اصلاً زبان من لال، فکر کنید اختلاس شده. خب یک نفر باید این موضوع را حل کند و این ورزشگاه را نجات دهد. آدم ها فقط قشنگ حرف می زنند و در عمل هیچ. حالا وقتی هم نتیجه نگیریم، بقیه به سیستم و تاکتیک تیم ها ایراد می گیرند در حالی که اصل مشکل جای دیگریست. می دانیم هر چه هم بگویم هیچ تأثیر و نتیجه ای ندارد. دوباره آقایان فردا می روند سرکار، چایی شان را می خورند دیدارهای شان را انجام می دهند، از یکدیگر تعریف و تمجید می کنند و دوباره همین وضعیت ادامه پیدا می کند.

او در پاسخ به یکی از سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ممکن است فجر برای ادامه رقابت‌ها به شهر دیگری برود؟ اظهار کرد: تا الان به این موضوع فکر نکرده بودم اما شما جرقه این فکر را در ذهن من زدید.  ولی واقعا چرا به خاطر کم کاری و ضعف مسئولان و چند نفر دیگر، چرا هواداران باید از دیدن بازی های تیم محبوبشان محروم شوند؟ الان بگوییم بازی های مان را در شهر دیگری انجام می دهیم، اتفاقا آقایان خوشحال هم می شوند. دیگر فشاری هم رویشان نیست و هیچ اقدامی نمی کنند.

رجب زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا در لیگ یک، بازی زیبا هیچ اهمیتی ندارد و فقط نتیجه مهم است؟ گفت: در لیگ یک شرایط بازی ها بسیار سخت است. با توجه به این که فقط دو تیم صعود می کنند، تیم ها فقط می خواهند توپ را به هر ترتیبی شده به زمین حریف برسانند. به خاطر همین احتمال اینکه خیلی از تیم ها به بازی مستقیم و هوایی رو بیاورند، زیاد است. بازی ها سخت می شود و کیفیت زمین ها البته موثر است.

او ادامه داد: در لیگ برتر خیلی کار راحت تر است. از ۱۶ تیم فقط دو تیم سقوط می کند و ۱۴ تیم باقی می مانند. با خیال راحت تری بازی می کنند و بازی های بهتری را شاهد هستیم. در لیگ یک از انواع حربه ها و فشارهای روانی و مسائل غیرفوتبالی استفاده می‌شود تا صرفاً یک نتیجه ای گرفته شود، اما ما سعی می کنیم هم نتیجه بگیریم و هم فوتبال زیبا را فراموش نکنیم.

جایگاه تیم های فجرشهیدسپاسی و استقلال خوزستان با این تساوی تغییری نکرد. فجر با 30 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و استقلال خوزستان هم با یک امتیاز کمتر، روی پله پنجم ایستاده است.