قطری ها در بندر بوشهر سرمایه‌گذاری می‌کنند

قطری ها در بندر بوشهر سرمایه‌گذاری می‌کنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: سرمایه‌گذاران قطری برای احداث پایانه چندمنظوره در مجتمع بندری نگین بوشهر اعلام آمادگی کردند.

محمد شکیبی نسب روز چهارشنبه در نشست مشترک مدیران اقتصادی استان بوشهر با تجار، مالکان شناورها و شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرد: اسکله ۳۵ هزار تنی در دست احداث مجتمع بندری نگین در۲ بخش ترمینال صادرات و ترانزیت، مراحل پایانی خود را می‌گذراند و تا پایان مهرماه امسال بهره برداری می‌شود.

وی افزود: ناحیه نفتی مجتمع بندری نگین نیز در ۲۴ هکتار پیش بینی شده و آماده واگذاری به بخش خصوصی است که ۲ سرمایه گذار توانمند داخلی برای این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.
شکیبی نسب اضافه کرد: پیشانی مجتمع بندری نگین ۹۰۰ متر است که تاکنون ۳۰۰ متر اسکله آن احداث شده و ۶۰۰ متر باقیمانده نیز در آینده از سوی بخش خصوصی احداث می شود.

وی اظهار کرد: مجتمع بندری نگین در بوشهر فرصت‌های متنوع سرمایه گذاری دارد که با توجه به زیرساخت در دست احداث این مجتمع، سرمایه گذارانی از داخل و خارج برای فعالیت در این بخش اعلام آمادگی کردند.

افتتاح پایانه مسافربری دریایی بوشهر در کمتر از یک ماه آینده
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تعمیر اساسی پایانه مسافربری بین المللی دریایی بوشهر در دست اجرا است که تا نیمه مهرماه آماده بهره‌برداری و صادرات کالا و مسافر به قطر می شود.

وی افزود: در موضوع بارانداز و انبار روباز این پایانه کمبودهایی وجود دارد که برای حل آنها  سرمایه‌گذار جذب می‌شود.
شکیبی نسب ادامه داد:  بیش از ۵۰ مورد از مطالبات بازرگانان بوشهری در حوزه تجارت دریایی احصا شد که به دستگاه های مختلف ارجاع و در سطح ملی نیز پیگیری می‌شود و در ۲ ماه آینده نتیجه این اقدامات اطلاع رسانی خواهد شد.
وی، درباره راه اندازی واحد گذرنامه در بندر دیر اعلام کرد: محل مورد نیاز برای این مرکز تامین شده و از هفته آینده فعال می شود.
در این نشست فعالان تجارت دریایی سوال‌ها و مطالبات خود را با مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل گمرک و ناظر گمرکات، معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت و رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر مطرح کردند.