سرقت سریالی آب شرب ساکنان ۲۸ روستا را قطع کرد

مردم این روستاها آب ندارند و مدرسه هم با بی آبی مواجه شده است

سرقت سریالی  آب شرب ساکنان ۲۸ روستا را قطع کرد

ساکنان ۲۸ روستای بخش لوداب شهرستان بویراحمد از قطعی بیش از ۲ هفته ای آب شرب به دلیل آنچه که سرقت ترانس های برق و ضعیفی پمپ های آب در این منطقه نامیده شده گلایه دارند و خواستار اقدام مسئولان برای رفع این مشکل شدند.

ساکنان این ۲۸ روستا می گویند: بیش از 2هفته است که ترانس های برق و پمپ های مجتمع حوزه آبریز به سرقت رفته و در این مدت آبی برای خوردن ندارند.

یکی از ساکنان روستای آب مورد گفت: هر چقدر پیگیری می کنیم متولیان امر تاکنون هیچگونه پاسخ درستی در این خصوص نداده اند و آب این روستاها همچنان قطع است.

جمشید روزیان افزود: تابستان هر سال ماهانه یک بار دو بار آب قطع می شد که به دلیل مصرف زیاد تابستان بود، آن موقع گرما بود ولی اکنون مشکل از ضعیف بودن پمپ آب بوده و همچنین به سرقت رفتن برخی پمپ ها است.

وی ادامه داد: برای آبرسانی به این روستاها یک تانکر آورده اند که این تانکر جوابگوی این چند هزار نفر جمعیت را نمی تواند بدهد.

یکی از اهالی روستای انارک گفت: آب این روستاها از منطقه آبریز کهگیلویه پمپاژ می شود تا آب به اینجا برسد ولی الان ترانس های برق را دزد برده و پمپ هم بطور کلی مشکل دارد. پمپ اصلی ضعیف است، هر سال سه الی چهار بار خراب می شود ولی باید حداقل نگهبان داشته باشد.

قاسم احمدی افزود: مردم روستاها آب ندارند و مدرسه روستا هم با بی آبی مواجه شده است که اگر این شرایط باشد مدرسه تعطیل می شود.

یکی دیگر از روستاییان گفت: پمپاژ آب میان تنگان مشکلاتی دارد، ۵۰ متر لوله کشی لازم است تا به منبع آب مادر وصل شود، آب به مرکز لوداب کشیده شده ولی تقریبا ۲ سال است که این ۵۰ متر لوله کشی را انجام نمی دهند تا ۳۰ روستا بتوانند از این آب استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: هم اینک آب ۲۸ روستای بخش لوداب بویراحمد قطع شده و سه ایستگاه ترانس به فاصله چند روز به سرقت رفته است.

اسفندیار برخه افزود: ترانس ایستگاه اول در تاریخ بیست و نهم آذر، ایستگاه دوم در تاریخ سوم دی ماه و ترانس ایستگاه سوم در تاریخ پنجم دی ماه به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: این مناطق روستایی بسیار صعب العبور هستند و باید در یک کار مشترک با شرکت برق با استفاده از دستگاه های بیل مکانیکی و بولدوزر تعمیر ترانس ها صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایستگاه ترانس یک و دوم از لحاظ جغرافیایی تحت پوشش امور آبفای حوزه کهگیلویه هستند اما شهرستان بویراحمد به آن ها خدمات می دهند.

برخه ابراز کرد: با هماهنگی مدیر شرکت برق استان این موضوع در دستور کار قرار گرفته تا مشکل این روستائیان رفع شود.

وی تصریح کرد: مردم در کمک به کاهش سرقت ها نقش موثری دارند و از آن ها استمداد می طلبیم در راستای کاهش سرقت ها همکاری و کمک لازم را با این شرکت داشته باشند.

بیش از ۸۵۰ مشترک در این ۲۸ روستای بخش لوداب تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد هستند.

بخش لوداب از توابع شهرستان بویراحمد با ۱۲۸ روستا و جمعیتی نزدیک به ۲۰ هزار نفر در۲۰۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که آخرین روستای این بخش با مرکز استان نزدیک به چهار ساعت مسافت دارد.