سرعت غیرمجاز عامل اصلی وقوع تصادف‌های جاده ای  خوزستان

سرعت غیرمجاز عامل اصلی وقوع تصادف‌های جاده ای  خوزستان

رئیس پلیس راه خوزستان عوامل وقوع و تشدید حوادث رانندگی در جاده‌ها را تشریح کرد.

سرهنگ رضا دولتشاهی گفت: سرعت غیرمجاز عامل اصلی وقوع تصادف‌ها در سطح جاده‌ها است و بی توجهی به جلو، مسئله‌ای شایع در خوزستان است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. عوامل وقوع و تشدید حوادث رانندگی

او مکالمه با تلفن همراه، صحبت کردن با سایر سرنشینان، خوردن و آشامیدن، سرگرم شدن با دستگاه صوتی خودرو و... را از جمله عوامل موثر در بی توجهی راننده به جلو برشمرد .

به گفته او این مسئله باعث شده شاهد واژگونی خودرو‌ها در استان باشیم، محور‌های دوطرفه زیادی در خوزستان از جمله؛ محور اهواز-خرمشهر وجود دارد و شاهد تصادف مرگبار و جان باختن تعداد زیادی از هم استانی‌ها بودیم و سبقت و تجاوز‌های به چپ غیرمجاز در این جاده‌ها عامل وقوع این حوادث هستند.

رئیس پلیس راه خوزستان می‌گوید: نبستن کمربند ایمنی جزو عوامل تشدیدکننده حوادث است و بسیاری از تصادف‌هایی که رخ داده و منجر به فوت شده اند، به همین علت بوده است.

این مقام مسئول خستگی و خواب آلودگی را از دیگر عوامل موثر در وقوع تصادف‌ها برشمرد و گفت: موارد یاد شده سبب بروز مشکلاتی در خوزستان شده اند و باوجود اینکه محور اهواز-اندیمشک جزو جاده‌های تقریبا ایمن و با علائم رانندگی کافی و دوبانده محسوب می‌شود، اما بیشترین حوادث رانندگی و تلفات در این محور به دلیل بی توجهی راننده‌ها به جلو، سرعت غیرمجاز و خستگی و خواب آلودگی رخ می‌دهند.