سرعت در جاده های استان فارس ١٠ کیلومتر کاهش یافت

سرعت در جاده های استان فارس ١٠ کیلومتر کاهش یافت

استاندار فارس گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده سرعت در جاده‌های استان تا ١٠ کیلومتر بر ساعت در ایام نوروز کاهش می‌یابد.

محمد هادی ایمانیه صبح سه شنبه در مراسم آغاز رزمایش طرح انتظامی و ترافیکی ایام نوروز، بیان کرد: بهترین روش برای تحکیم روابط خانوادگی سفر است و از سفر برای درکنار هم بودن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: تنها یک مشکل در این حوزه وجود دارد که مربوط به موضوع سفر و وسایل حمل و نقل جاده است این در حالی است که دستگاه‌های مختلف در تلاش اند تا بتوانند مشکلات موجود در این بخش را کاهش دهند این در حالی است که براساس تمامی تحقیقات صورت گرفته ٧٠ درصد تصادفات مربوط به خطای انسانی است.

ایمانیه ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه مرتبط با مسیرهای مواصلاتی وجود دارد نباید فراموش کرد که نیروی انسانی نقش ویژه ای در تصادفات جاده‌ای داشته است.

استاندار فارس افزود: امیدواریم در استان فارس بتوانیم به آماری دست پیدا کنیم که جز سه استان اول کشور در حوزه کاهش فوتی ناشی از تصادفات باشیم

ایمانیه یادآور شد: کاهش حداکثر سرعت در تمامی جاده‌های استان مصوب شده تا ١٠ کیلومتر در ساعت سرعت کاهش داشته باشد این در حالی است که دستگاه‌های متولی باید زمینه آشکار سازی در جاده‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: اصلاح وضعیت آسفالت جاده‌ای و تعمیر دوربین‌های جاده‌ای در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد تا بتوان شرایط جاده‌ای را بهبود داد لازم به ذکر است که استفاده از ملزومات ایمنی در سفر باید مدنظر جامعه باشد.