سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

ناپایداری‌های جوی در استان افزایش می‌یابد

سامانه جدید بارشی وارد استان بوشهر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه جدید بارشی به استان بوشهر از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: ناپایداری‌های جوی در استان افزایش می‌یابد.

پیام مساعدی داشت: با توجه به الگوها، از امشب از سرعت وزش باد شمالی روی خلیج فارس کاسته می‌شود و تا چهارشنبه جوی نسبتاً آرام روی استان و خلیج فارس حاکم خواهد بود و دمای هوا نیز طی این مدت در اغلب نقاط کاهش نسبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با نفوذ سامانه جدید از اواخر وقت چهارشنبه ناپایداری‌هایی به شکل افزایش ابرناکی و بارش پراکنده باران در پایان هفته پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: برای ساعات آینده آسمان استان غالباً صاف همراه با غبار محلی، بر روی دریا وزش باد، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی ۳۶ کیلومتر در ساعت و طی امروز روی دریا در مناطق مرکزی و جنوبی ۱۶ تا ۴۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی اضافه کرد: ارتفاع موج دریا امروز ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر، در مناطق مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۲ و ۵۰ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت هشت و ۵۰ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه و جزر دوم ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.