سامانه بارشی جدید از روز جمعه وارد استان بوشهر می‌شود

سامانه بارشی جدید از روز جمعه وارد استان بوشهر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهربا اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه به استان گفت: با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی تا بامداد فردا خلیج فارس متلاطم و مواج است.

پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی تا بامداد فردا ادامه خواهد داشت و به تبع آن خلیج فارس نیز متلاطم و مواج خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین امکان وقوع بارش‌های خفیف، عمدتاً روی دریا، طی بیست و چهار ساعت آینده وجود دارد.

وی گفت: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید به استان بوشهر، بارش‌های پراکنده، گاهی رگبار و رعد برق، و تداوم آن طی هفته آینده مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: طی این مدت آسمان استان صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد، در برخی نقاط پدیده مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، بر روی دریا و سواحل ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و از فردا صبح ۱۰ تا ۳۲ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی یادآور شد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در فراساحل گاهی تا ۲۴۰ سانتی متر، از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر و در فراساحل جنوبی گاهی تا ۱۵۰ سانتی متر خواهد بود.