ساماندهی کامل مهدهای کودک در استان فارس

ساماندهی کامل مهدهای کودک در استان فارس

استاندار فارس واگذاری کامل مهدهای کودک به آموزش و پرورش و ساماندهی آن‌ها تا پایان سال ضروری دانست.

 محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش، بر تشکیل ۵ کارگروه مختلف برای پیگیری امور به صورت همه جانبه اشاره کرد و گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید باید اقداماتی مد نظر قرار گیرد که یکی از آن‌ها، زنگ سلامت و توجه به ورزش دانش‌آموزی است.

تهیه نقشه ایده‌آل استقرار مدارس و پراکندگی آن‌ها متناسب با بافت جمعیت در نقاط مختلف استان به ویژه شهرستان شیراز از دیگر نکاتی بود که ایمانیه به آن اشاره کرد.

وی اظهار داشت: زمانبندی در ساخت مدارس نیز اهمیت دارد و این تدبیر درستی است که بهره‌بردار نیز از صفر تا صد ساخت مدرسه در کنار اداره نوسازی باشد.

او همچنین بر تکمیل مدارس نیمه تمام با کمک خیرین نیز تاکید کرد و گفت: تکمیل این مدارس باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد و ساماندهی مهدهای کودک و واگذاری آنها به آموزش و پرورش باید مد نظر باشد.

ایمانیه در ادامه بر ایجاد دفاتر مشاوره نماز و حجاب در مدارس تاکید کرد و افزود: استان فارس در بحث رتبه‌بندی حجاب به ویژه با اجرای طرح چهارشنبه‌های طلایی در کشور در رتبه یک اقدامات ایجابی قرار دارد و آموزش و پرورش نیز می‌تواند با ایجاد دفاتر مشاوره در پایه‌های مختلف تحصیلی در مدارس اقدام مناسبی در این حوزه انجام دهد. هدف از این دفاتر مشاوره، اقدامات ایجابی و پاسخگویی به سوالات و تبیین منطقی نقش نماز در ارتقا منزلت و جایگاه انسان است.

استاندار فارس، ابلاغ وظایف فرمانداران در موضوع سند تحول بنیادین، تشکیل کمیته استفاده مطلوب از فضای مجازی، اخذ اقدامات برتر ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور جهت بهره‌گیری از تجربیات موفق، پیدا کردن خلاقیت‌ها و استعدادهای برتر و زیباسازی نمازخانه‌ها را نیز لازم دانست و بر توجه به آن‌ها تاکید کرد.