ساماندهی غذا فروشی های سیار در سطح شهر شیراز

ساماندهی غذا فروشی های سیار در سطح شهر شیراز

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شیراز از اجرای طرح ساماندهی کبابی و جگرفروشی های سیار سطح شهرستان خبر داد و گفت: سلامت مردم خط قرمز ماست و با هر اقدامی که سلامت مردم را به مخاطره بیندازد برخورد قانونی انجام خواهد شد.

جعفر طاهری با ابراز نگرانی از اینکه اخیراً در حاشیه خیابان‌های پرترافیک شهر شاهد عرضه کباب، دل و جگر و قلیان و … هستیم افزود: این روند عرضه محصولات غذایی به صورت غیر استاندارد، غیر بهداشتی و سیار نه تنها سلامت و امنیت شهروندان را تهدید می‌کند، بلکه زیبایی بصری شهر را هم برهم زده است.

معاون فرماندار شیراز تاکید کرد: عرضه مواد غذایی به ویژه مواد غذایی پخته شده از دست‌فروشی‌ها تحت هیچ شرایطی مجاز نیست و تنها واحدهای صنفی دارای مجوزهای لازم از دستگاه‌های اجرایی امکان عرضه اینگونه محصولات به مردم را دارند.

طاهری با بیان اینکه اساساً مواد اولیه مورد مصرف در این اماکن، بدلیل فقدان هویت بهداشتی، تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی محسوب می‌گردد، تاکید کرد: افرادی که از دست‌فروشی‌ها مواد غذایی خریداری و مصرف می‌کنند، باید بدانند که هیچ نظارتی بر نحوه تهیه، تولید، نگهداری و طبخ آنها وجود نداشته و از نظر بهداشتی تأیید نمی‌شود.

معاون فرماندار از اجرای طرح ساماندهی اغذیه فروشی‌های سیار خبر داد و افزود: در این طرح، بازدیدهای مشترک شبانه در چند نوبت از مراکز عرضه سیار کباب و جگر در سطح شهر انجام و با هرگونه فعالیت فاقد مجوز که برهم زننده نظم و سلامت عمومی جامعه باشد، برخورد می‌شود که در این راستا شهرداری شیراز با حمایت دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی، حسب وظیفه ذاتی خود و بر اساس قوانین و ضوابط مربوطه، نسبت به جمع آوری این مشاغل مزاحم اقدام خواهد کرد.