ساختمان شهرداری شیراز به موزه بلدیه تبدیل می شود

ساختمان شهرداری شیراز به موزه بلدیه تبدیل می شود

چند هفته‌ای است که طرح انتقال شهرداری مرکزی و بخش‌های از مدیریت شهری شیراز به ساختمان جدید که از گذشته به ساختمان "کشتی "معروف است آغاز شده و اکنون شهردار شیراز از تبدیل ساختمان قدیم شهرداری به موزه بلدیه خبر می دهد.

شهردار شیراز روز سه‌شنبه در نشست کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) با اشاره به راه‌اندازی موزه بلدیه شیراز در ساختمان قدیم شهرداری این کلانشهر به تعیین تکلیف ایجاد آن پرداخت و گفت: در شیراز جای یک موزه خالی است و موزه بلدیه می‌تواند کارکردهای تاریخی انقلاب اسلامی و شهرداری را داشته باشد.

محمدحسن اسدی افزود: ساختمان شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، متناسب و برازنده موزه بلدیه است. اسدی با تعیین اعضای هیات اجرایی این موزه گفت: این پروژه باید به‌عنوان یکی اثر ملی و بین‌المللی ماندگار شود.

وی تصریح کرد: وظیفه شهرداری ترویج فرهنگ ورزش و حمایت از ورزش همگانی و قهرمانی است و بدین منظور با برنامه‌ریزی برای شناسایی استعدادهای ورزشی نوجوانان و جوانان و معرفی آن به جامعه ورزش حرفه‌ای می‌پردازد.

رضا محمدیان رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم بیت (ع) شورای اسلامی شهر شیراز نیز به اهمیت ایجاد موزه شهر پرداخت و گفت: در قدم اول شاهد تغییر ساختمان مدیریت شهری از این نقطه به ساختمان جدید به نام شهید سلیمانی(ساختمان کشتی) بنا بر مصوبه شورای اسلامی شهر بودیم که شهردار کلانشهر شیراز در این زمینه اقدام کرده است.

وی بر ایجاد و راه‌اندازی این موزه در مرکز شهر شیراز تاکید و بیان کرد: موزه بلدیه باید مطابق استانداردهای میراث فرهنگی ایجاد و ثبت ملی و یونسکو شود.