ساخت پارک کوهستان دزفول در دستور کار

واگذاری زمین ۲۰۰ هکتاری پارک کوهستان در شمال دزفول

ساخت پارک کوهستان دزفول در دستور کار
ارائه سه طرح ترافیکی در دزفول

شهردار دزفول با بیان اینکه پیگیری‌هایی برای واگذاری زمین ۲۰۰ هکتاری پارک کوهستان در شمال دزفول انجام شده است، گفت: بازدیدی همراه با منابع طبیعی از زمین پارک انجام شده و قرار است مراحل واگذاری آن انجام شود.

عباس یوسفی نژاد عصر چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر دزفول در محل شورا افزود: آماده سازی و نصب دیوار سایت زباله نیز در حال مناقصه است که هزینه آن از محل مالیات آلاینده‌ها پرداخت می‌شود.

وی همچنین درخصوص واگذاری پارک جنگلی لاله به شهرداری گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده است که درصورت واگذاری قبل از عید این مجموعه ۱۲۷ هکتارب ساماندهی و در راستای توسعه گردشگری استفاده خواهد شد.

ارائه سه طرح ترافیکی در دزفول

سرپرست شهرداری دزفول بیان کرد: سه طرح ترافیکی در راستای طرح جامع ترافیک شهر دزفول ارائه شد که یک طرح موردتایید قرار گرفت و در شورای ترافیک مطرح شد.

وی افزود: طرح جامع ترافیک دزفول توسط کارشناسان مشاور ترافیکی فعال است البته کار با کندی پیش می‌رود.

یوسفی نژاد گفت: سه طرح توسط این کارشناسان ارائه شده که شامل میدان رودبند، تقاطع شریعتی و ۴۵ متری و ورودی بلوار جلوی شهیدآباد بودند.

وی ادامه داد: طرح ترافیکی تقاطع شریعتی به ۴۵ متری و بلوار جلوی شهیدآباد ایراداتی داشتند که مطرح شدند ولی طرح میدان رودبند تایید و در شورای ترافیک مطرح شد.

سرپرست شهرداری دزفول با اشاره به بالارفتن هزینه‌ها اظهار کرد: تکمیل اقدامات عمرانی در نو فرهنگ و بهسازی کشتارگاه دزفول از جمله اقدامات شهرداری دزفول طی ماه‌های اخیر است.

وی افزود: سالن ورزشی در انتهای کوی مدرس نیز کفپوش گذاری شده و برق و گاز نیز در حال انجام است که امیدواریم قبل از عید بهره برداری شوند.

یوسفی نژاد گفت: یک قنات سنتی با قدمت بالا داشتیم که حفاری آن انجام شده تا آب را از رودخانه منتقل و زمینه گردشگری را فراهم کند.

قراردادهای پرسنل شهرداری ساماندهی می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست ضمن گرامیداشت میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن و سالروز ولادت بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) اظهار امیدواری کرد ادامه دهنده راه ایشان باشیم.

محمدحسن پرآور برضرورت ساماندهی قراردادهای پرسنل شهرداری تاکید کرد و افزود: بیش از ۱۰ نوع قرارداد پرسنلی در شهرداری وجود دارد و دزفول تنها شهر استان خوزستان از لحاظ تنوع بالای قرارداد پرسنلی است.

وی با اشاره به اینکه درخصوص یکسان سازی قرارداد پرسنل با استانداری خوزستان رایزنی و موافقت ضمنی آن گرفته شده است، ادامه داد: انتظار می‌رود سرپرست شهرداری و کمیسیون برنامه و بودجه با سرعت عمل بیشتر این کار را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و صحبت‌های اولیه با سرمایه گذار برای تکمیل پروژه قائم گفت: با رعایت تمام مسائل حقوقی پیگیر تفاهم با سرمایه گذار هستیم تا بتوان هر چه سریعتر برای تکمیل این طرح اقدام کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمان حضور سرپرست شهرداری افزود: برخی طرح‌های عمرانی در مدت زمان حضور سرپرست شهرداری کلید خوردند که امیدواریم کارهای با شتاب بیشتر انجام شوند.

پرآور با اشاره به تحویل حواله یکهزارو ۵۰۰ تن قیر گفت: باید تا قبل از عید روکش خیابان‌ها و لکه گیری سطح شهر انجام شود.

پرآور همچنین به برگزاری نشست مشترک با شرکت تعاونی بازنشستگان اداره کل منابع طبیعی به عنوان پیمانکار کنونی پارک جنگلی لاله نیز اشاره کرد و گفت: این شرکت اعلام آمادگی کرده در صورت تفاهم مالی با اداره کل منابع طبیعی استان این پارک را در اختیار شهرداری قرار دهد.

زهرا آدینه یک عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز بر ضرورت تسریع در تکمیل طرح پوشش کانال مدرس تاکید کرد و خواستار پرداخت مطالبات پیمانکار و تسریع در تکمیل پوشش این کانال شد.

در ادامه این نشست، لوایح رسیده به کمیسیون‌های برنامه و بودجه، عمران و فرهنگی مطرح و در مورد آنها تصمیم گیری شد.