ساخت مقبره برای «رئیسعلی دلواری» و «سلمان فارسی» در عراق

ساخت مقبره برای «رئیسعلی دلواری» و «سلمان فارسی» در عراق

ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ایران از ساخت مقبره برای رئیسعلی دلواری و توسعه مزار سلمان فارسی در عراق خبر داد.

مجید نامجو ـ جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ـ‌ از درخواست رسمی عراق برای اجرای چند پروژه جدید عمرانی در اماکن زیارتی خبر داد.

او گفت: برادران عراقی با دیدن کیفیت طرح‌های اجرا شده از سوی ایران در حرم مطهر علوی (ع)، حرم امام حسین(ع) و حرم امامین جوادین (ع) در کاظمین و امامین عسکریین (ع) در سامراء، و دانش فنی بالای مهندسان ما، درخواست اجرای چند طرح دیگر را داده‌اند.

به گفته نامجو، اجرای طرح توسعه مزار و بقعه سلمان فارسی در شهر مدائن، توسعه مزار و بقعه کمیل ابن زیاد از شیعیان و یاران نزدیک امام علی (ع) و نیز توسعه مسجد براثا ـ سومین مسجد پراهمیت جهان تشیع ـ، از جمله این درخواست‌ها است.

جانشین رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات همچنین گفت: ساخت مقبره برای شهید رئیسعلی دلواری ـ قهرمان استعمارستیز تاریخ معاصر ایران ـ که در قبرستان وادی‌السلام نجف مدفون است در دستور کار این ستاد قرار دارد.

نامجو با این توضیح که عملیات اجرایی این طرح‌ها با تأمین منابع مالی از سوی خیران داوطلب و مشارکت در این پروژه‌ها آغاز می‌شود، افزود: ارزش طرح‌های در دست اجرای کنونی ستاد امسال یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.