زیر سویه اومیکرون ، سلامت کودکان را نشانه رفته است

زیر سویه اومیکرون ، سلامت کودکان را نشانه رفته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بازدید از بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) شیراز هشدار داد؛بستری ۶۷ کودک مبتلا و مشکوک به کرونا در فارس، زنگ خطری برای خانواده ها است ، زیر سویه اومیکرون ، سلامت کودکان را نشانه رفته است.

در پی افزایش موارد ابتلا به کرونادر فارس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،روز چهارشنبه  از بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) بازدید و نحوه ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا را در این مرکز درمانی، ارزیابی کرد.

دکتر «مهرداد شریفی» با حضور در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز، از بخش های بستری بازدید کرده و ضمن بررسی وضعیت بیماران و گفت و گو با کارکنان این مرکز درمانی، در جریان روند ارایه خدمات قرار گرفت.

او در این بازدید با حضور بر بالین بیماران بستری، روند ارایه خدمت و شیوه اجرای دستورالعمل درمان بیماری کووید۱۹ را پایش کرده و از تلاش شبانه روزی کادر درمان این بیمارستان قدردانی کرد.

دکتر شریفی اظهار کرد: هم اکنون ۳۲۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در حال حاضر ۶۷ کودک مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: داده‌های علمی و آمارها نشان می‌ دهد در زیرسویه جدید امیکرون، موارد ابتلای کودکان به کرونا و بستری شدن در بیمارستان افزایش قابل توجهی داشته است.

معاون درمان دانشگاه در این بازدید نسبت به تداوم روند صعودی مراجعان با علایم بالینی بیماری کووید ۱۹ به مراکز درمان سرپایی کرونا و بیمارستان ها هشدار داد و گفت: عزم همگانی برای رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و تکمیل دُزهای واکسن، موجب کاهش موارد بستری این بیماری و دستیابی به سیر نزولی ابتلا به این بیماری در استان می شود.

افزایش نگران کننده موارد بستری کرونا در بیمارستان های فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از افزایش موارد بستری بیماران کرونا در بیمارستان های استان فارس را نگران کننده خواند.

شریفی در نشست صبح امروز ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع)، از افزایش موارد بستری مبتلایان به کرونا در بیمارستان های فارس خبر داد.

او با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۷۶ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علام کرونا در بیمارستان های فارس بستری شده اند، مجموع تعداد بیماران بستری در بخش های مراقبت کرونا را ۳۲۷ نفر اعلام کرد که از این تعداد، ۳۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

دکتر شریفی ضمن تاکید بر اهمیت تکمیل چرخه واکسیناسیون در گروه های سنی کودکان و بزرگسالان استان، از مردم خواست با توجه به سرایت پذیری بسیار بالای زیر سویه جدید کرونا، واکسیناسیون کودکان خود را جدی بگیرند.

بررسی مصوبه های نشست پیشین این ستاد، ارائه آخرین گزارش ها و آمارهای مربوط به کرونا در مناطق مختلف استان، روند اجرای واکسیناسیون در استان، بررسی وضعیت سلامت بیماران بستری در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های فارس، آمار ورودی جدید بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان، دیگر محورهای این نشست بود.