زوار نسبت به حمل اشیا و داروهای ممنوعه در عراق آگاه سازی شوند  

زوار نسبت به حمل اشیا و داروهای ممنوعه در عراق آگاه سازی شوند    

دادستان مرکز خوزستان گفت: ستاد اربعین باید نسبت به آگاه‌سازی مردم درباره حمل اشیا و داروهای ممنوعه در عراق و میزان مجازات حمل آنها از رسانه‌های عمومی و بیلبوردهای شهری اقدام کند.

صادق جعفری چگنی ظهر امروز یکشنبه ضمن بازدید از پایانه مرزی بین‌المللی شلمچه اظهار کرد: تدابیر لازم برای تأمین امنیت زائران حسینی چه در حوزه سیاست گذاری و چه در حوزه اجرا، اندیشیده شده و امید است که زوار سفر خوبی را در این ایام داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان افزود: امکانات لازم برای استقرار شعب کشیک فراهم و همچنین هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام شده است.

وی با اشاره به برخی اشیا و داروهای ممنوعه در کشور عراق و میزان مجازات حمل آنها عنوان کرد: ستاد اربعین باید نسبت به آگاه‌سازی مردم در این خصوص از طریق رسانه‌های عمومی و بیلبوردهای شهری اقدام کند تا هم در لحظه خروج، امور تردد تسهیل شود و هم مشکل حقوقی برای هم وطنانمان در کشور همسایه ایجاد نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته از حجم تردد زائران حسینی از پایانه شلمچه امید است با همکاری ادارات و نهادهای متولی امر، گیت‌های ورود و خروج به بهترین شکل مدیریت شود.

جعفری چگنی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی گفت: تلاش دستگاه قضائی و نیروهای امنیتی و انتظامی استان باید بر تأمین امنیت زائران با به‌کارگیری راهکارهای پیشگیرانه از وقوع جرم باشد، اگرچه دستگاه قضائی آماده برخورد قاطع با مجرمان و متخلفان است.