زمینه سازی برای ۴۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

زمینه سازی برای ۴۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در فارس

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: طی ۱۰ ماه فعالیت دولت سیزدهم و تا پایان خردادماه امسال، زمینه سازی برای۴۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان انجام شده است.

بابک دایی افزود: این میزان شامل هشت طرح در حوزه‌های ساختمانی، نیروگاه خورشیدی و پزشکی با پیش بینی اشتغال ۳۴۰ نفر است.
او ادامه داد: زمینه‌ سازی‌های خوبی که در دولت مردمی سیزدهم در زمینه زیرساخت سرمایه گذاری انجام گرفته به جلب و جذب سرمایه گذاری کمک می کند.
وی، استان فارس را بهشت سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: فرصت های سرمایه گذاری بکر با سودآوری بالا در استان بسیار است که چنانچه زیرساخت آنها فراهم باشد مورد استقبال سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس افزود: استان فارس ظرفیت بالایی در سرمایه گذاری دارد و قطعا با ایجاد اطمینان نسبت به وجود امنیت سرمایه‌گذاری، سهولت در نقل و انتقالات ارزی و کاهش بروکراسی ادارای که با توجه به راه اندازی درگاه الکترونیکی مجوزهای کسب و کار (mojavez.ir) در حال رفع شدن است، روند سرمایه گذاری خارجی در استان شتاب بیشتری خواهد گرفت.
دایی بیان کرد: درگاه الکترونیکی ملی مجوزهای کسب و کار، برای تمام کسب وکارهای موجود، شرایط، مدارک، مجوزهای پیش‌نیاز، هزینه و زمان صدور مجوز را به طور شفاف ارائه می‌دهد و در حقیقت این درگاه، تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوزهای کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده همه مجوزهای کسب وکارها در کشور محسوب می‌شود.
وی، در خصوص فرصت های سرمایه گذاری استان در حوزه گردشگری سلامت گفت: در منطقه ویژه شهر بین المللی سلامت بالغ بر هشت میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارد که چنانچه سرمایه گذار بیاید با نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالایی می تواند سودآوری داشته باشد.
او افزود: راه اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب در منطقه ویژه اقتصادی لامرد نشان می دهد که استان فارس ظرفیت و پتانسیل خوبی در حوزه سرمایه گذاری دارد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرد: در مجموع با استقرار دولت سیزدهم فرصت های خوبی در استان برای جلب و جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی فراهم و پنجره واحد راه اندازی شده و مسائل و مشکلات سرمایه گذاران به شکل روزانه و هفتگی بررسی و حل و فصل می شود.
دایی افزود: طی هشت ماه گذشته مسائل و مشکلات افزون بر ۱۰۰ طرح سرمایه گذاری در استان حل و فصل شده و در تمام جلسات هفتگی شخص استاندار حضور داشته است.