زمان توجه به قایدی و صیادمنش است!

زمان توجه به قایدی و صیادمنش است!

یک رسانه آمریکایی به چشم انداز تیم ملی ایران و دیگر تیم های آسیایی در جام جهانی بعدی و احتمال صعود به دور بعدی پرداخت.

وب سایت آمریکایی ESPN در گزارشی، به بررسی وضعیت احتمالی تیم های آسیایی در جام جهانی 2026 پرداخته است. در این یادداشت آمده است: در حالی که غبار حضور آسیا در جام جهانی 2022 فرو می نشیند، نمایندگان این قاره مطمئناً در دو هفته گذشته سهم خود را در بزرگترین صحنه فوتبال بیان کردند.
برای اولین بار سه تیم از کنفدراسیون فوتبال آسیا یعنی تیم های ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.
بردهای به یاد ماندنی ژاپنی ها برابر قهرمانان سابق جهان یعنی آلمان و اسپانیا و پیروزی چشمگیر کره جنوبی بر پرتغال و حتی غلبه عربستان سعودی بر لیونل مسی و آرژانتین، از اتفاقات به یاد ماندنی جام بود.
با این حال، تأثیرگذاری یک چیز است. اینکه بتوانید آن را حفظ کنید و به سطح دیگری ببرید چیز دیگری است. با توجه به گسترش جام جهانی به 48 تیم در سال 2026، نمایندگان آسیا در قطر شانس زیادی دارند که یک بار دیگر در جام جهانی چهار سال آینده حضور داشته باشند.
بنابراین، هر یک از نمایندگان آسیا در جام جهانی 2022، چقدر می توانند به بهتر شدن عملکردشان در دوره بعدی امید داشته باشند؟ وب سایت ESPN که به بررسی کشورهای قطر، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نیز پرداخته است، درباره ایران نوشته است:

* تیم ملی ایران:
بازیکنان تیم فعلی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا کمتر خواهند داشت: 5 بازیکن
بازیکنان تیم فعلی که در جام جهانی بعدی 30 سال یا بیشتر خواهند داشت: 20 بازیکن

کاملاً واضح است که این بهترین شانس برای نسل طلایی ایران بود که مدت‌ها انتظارش را می کشیدند تا اولین حضور خود را در دور حذفی جام جهانی تجربه کنند و آنها در نهایت تنها با پیروزی مقابل ولز و شکست برابر انگلیس و ایالات متحده، از رسیدن به این هدف بازماندند.
تنها پنج نفر از اعضای تیم ملی ایران که در جام جهانی 2022 حضور داشتند، در سال 2026 سی سال یا کمتر خواهند داشت و فقط سعید عزت اللهی و مجید حسینی می توانند خود را به عنوان اعضای تیم اصلی در نظر بگیرند.
سردار آزمون، مهاجم تیمی خواهد بود که هنوز هم در 31 سالگی می تواند نقش ارزنده ای داشته باشد، اما بازیکنان کلیدی دیگر مانند مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و مرتضی پورعلی‌گنجی ممکن است تا آن زمان در گرگ و میش دوران حرفه ای خود باشند.
تیم ملی خط تولید ثابتی از استعدادهای جوان آینده دار دارد، بنابراین ممکن است ضروری باشد که ابوالفضل جلالی، اللهیار صیادمنش و مهدی قایدی هر چه زودتر در معرض دید بیشتری قرار گیرند.