زمان تمدید سریع گذرنامه‌های بدون اعتبار زائران اربعین

زمان تمدید سریع گذرنامه‌های بدون اعتبار زائران اربعین
این اقدام توسط پلیس گذرنامه فراجا در مراکز استان و شهرستان‌ها انجام خواهد شد

رئیس ستاد اربعین گفت: تمدید سریع گذرنامه زائران اربعین با مهر پلیس فراجا در مراکز استان و شهرستان‌ها از روز شنبه انجام خواهد شد.

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین عنوان کرد: دولت عراق موافقت کرده است که با گذرنامه‌هایی که اعتبار آنها کمتر از شش ماه مانده و یا اصلاً اعتباری ندارند با یک مهر تمدید که از طرف پلیس گذرنامه ایران زده می‌شود؛ بتوان برای یک بار در مدت اربعین به عراق سفر کرد.

میر احمدی افزود: این اقدام توسط پلیس گذرنامه فراجا در مراکز استان و شهرستان‌ها از روز شنبه انجام خواهد شد.

گذرنامه ویژه اربعین رایگان تمدید می‌شود

همچنین، رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا گفت: گذرنامه ویژه ایام اربعین رایگان تمدید می‌شود و زائران برای برگ گذر اربعین فقط هزینه پست را پرداخت می‌کنند.

سردار علی ذوالقدری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با پیگیری‌های انجام شده، روز گذشته موافقت شد تا برگ گذر زیارتی ویژه اربعین ایجاد شود.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا افزود: در حال آماده سازی زیرساخت آن در دفاتر پلیس۱۰+ هستیم و در چند روز آینده به مردم اعلام می‌کنیم که از چه روزی به این مرکز مراجعه کرده و مدارک را تحویل دهند. این برگ گذرنامه با پست به دست آنان می‌رسد.

سردار ذوالقدری خاطرنشان کرد: صدور برگ گذر ویژه اربعین ظرف ۲۴ ساعت صادر می‌شود و سه برابر حجم گذرنامه است.

وی با بیان اینکه تمدید گذرنامه رایگان است، گفت: همه زائرانی که نیاز به تمدید گذرنامه دارند هیچ هزینه ای از آنان اخذ نمی‌شود و مهمان امام حسین(ع) هستند. گذرنامه‌ها همان جا در دفاتر تمدید و به آنان تحویل داده می‌شود.