ریالی از اعتبارات پروژه‌های آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافت  

ریالی از اعتبارات پروژه‌های آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد تخصیص نیافت   

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ریالی از اعتبارات تکمیل پروژه‌های آب و خاک استان تخصیص نیافته است.

محمد ویسی نژاد، اظهار داشت: امسال در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد 700 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های حوزه آب و خاک این استان تصویب شده اما هنوز این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی با اشاره به اینکه10 طرح بزرگ حوزه آب و خاک این استان در انتظار تزریق و تخصیص اعتبار است، عنوان کرد: سد ایلی آباد با 70 درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین طرح‌های حوزه آب و خاک استان بوده که با بهره برداری از آن 450هکتار زمین کشاورزی در شهرستان بهمئی تامین آب خواهد شد.

ویسی نژاد ابراز کرد: تاکنون بخش‌هایی همچون بدنه سد احداث، ساختمان ایستگاه پمپاژ تکمیل و همچنین یک خط انتقال آن اجرا شده است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه سد خاکی ایلی آباد شهرستان بهمئی جزو مصوبات سفر رییس جمهور به استان است تاکید کرد: تکمیل این طرح به بهبود معیشت کشاورزان این منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 65 درصدی سد خاکی کوهبرد بیان کرد: با بهره برداری از این سد، 350 هکتار از اراضی کشاورزی پایین دست آبیاری خواهد شد.

ویسی نژاد ابراز داشت: با بهره برداری از این طرح علاوه بر توسعه کشاورزی می‌توان زمینه رونق گردشگری منطقه را نیز فراهم کرد.

وی تاکید کرد: طرح‌های پمپاژ آب احمد غریب سمرون، دیوار حفاظتی مختار، ایستگاه پمپاژ دشت بن لنده و ایستگاه پمپاژ بن زرد شهرستان دنا از دیگر طرح‌های در حال اجرای آب و خاک استان است.