رکوردی که در ایستگاه اول شکسته شد

شکست خانگی استقلال مقابل سپاهان

رکوردی که در ایستگاه اول شکسته شد

پس از سپری شدن یک فصل کامل بدون باخت، بالاخره روند شکست ناپذیری استقلال در لیگ برتر ایران شکسته شد و آبی های پایتخت در همان هفته نخست از لیگ بیست و دوم با نتیجه دو بر صفر برابر سپاهان تن به شکست دادند تا مدافع عنوان قهرمانی کار خود را با یک باخت تلخ آغاز کند.

این دیدار دو نیمه کاملا متفاوت را داشت. تقریبا می توان گفت در 44 دقیقه ابتدایی بازی هیچ اتفاق خاصی رخ نداد تا اینکه در آخرین دقیقه بازی سپاهان صاحب یک ضربه کاشته شد. امید نورافکن پشت این توپ ایستاد که شوت محکم و زمینی او را حسینی دفع کرد و در برگشت توپ برابر فرشاد احمدزاده قرار گرفت که شوت این بازیکن را حسینی با یک دبل سیو دیدنی راهی کرنر کرد و بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید.

درحالیکه نیمه دوم نیز بدون اتفاق چندان جدی آغاز شده بود، ناگهان در دقیقه 53 روی اشتباه بازیکنان استقلال این محمد علی نژاد بود که با یک فرار دیدنی از سمت چپ وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس عرضی زمین، یاسین سلمانی را صاحب موقعیت کرد. این بازیکن نیز با یک ضربه فنی و بغل پا، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

در شرایطی که به نظر می رسید استقلال برای رسیدن به گل تساوی سراپا حمله شود، اما 4 دقیقه پس از گل نخست، این سپاهان بود که دوباره دروازه میزبان را باز کرد. پاس استثنایی ریگی در شرایطی به رامین رضاییان رسید که او از زمین خودی یک استارت سریع زد و وارد محوطه جریمه شد که شوت او پس از برخورد به پای روزبه چشمی برخورد کرد و وارد دروازه شد تا سپاهان در عین ناباوری با 2 گل از حریف خود پیش بیفتد.

در ادامه ریکاردو ساپینتو دست به چند تغییر زد و تمامی عناصر تهاجمی خود از جمله مطهری، رمضانی، صادقی و بابایی را به زمین مسابقه فرستاد اما در امر گلزنی ناموفق بودند. تنها صحنه مهمی که تیم ساپینتو در نیمه دوم روی دروازه سپاهان خلق کرد، شوت آرش رضاوند بود که از بالای دروازه به بیرون رفت. صحنه ای که پیش از آن آرمان رمضانی داخل محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

سپاهان روی دو شوت از پشت محوطه جریمه می توانست حتی به گل سوم نیز برسد. ابتدا شوت ریگی با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت و سپس ضربه محمدرضا حسینی بود که راهی به درون چارچوب دروازه پیدا نکرد و در نهایت سپاهان با پیروزی 2 بر صفر، برنده بازی بزرگ هفته لقب گرفت.

بدین ترتیب استقلال که آخرین بار در هفته پایانی لیگ بیستم و مقابل سپاهان طعم تلخ شکست را چشیده بود، باز هم مقابل این تیم و در ورزشگاه آزادی مغلوب شد تا رکورد تاریخی فرهاد مجیدی شکسته شود.

بازی از هفته اول بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر

جمعه: 21/05/1401 ؛ ساعت: 19:00

ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر

گروه داوری: بیژن حیدری / کمک ها: علیرضا ایلدروم – مهدی عالیقدر ؛ داور چهارم: یاسر همرنگ / ناظر: محمدرضا فلاح

 

ترکیب استقلال:

سید حسین حسینی

روزبه چشمی

رافائل سیلوا (62- پیمان بابایی)

جعفر سلمانی (77- آرمان رمضانی)

عارف غلامی

رضا میرزایی (62- امیرعلی صادقی)

ابوالفضل جلالی

مهدی مهدی‌پور

زبیر نیک نفس (73- آرش رضاوند)

سجاد شهباززاده (62-  ارسلان مطهری)

کوین یامگا

سرمربی: ریکاردو ساپینتو

ترکیب سپاهان:

رشید مظاهری

محمد دانشگر

رناتو داسیلویرا

امید نورافکن (85- میلاد زکی پور)

رامین رضاییان

مسعود ریگی

محمد کریمی

یاسین سلمانی (85- باربوسا)

فرشاد احمدزاده (73- محمدرضا حسینی)

محمد علی‌نژاد

شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

کارت زرد:

سپاهان:  رامین رضائیان (6) محمد علی نژاد (49)

استقلال: محمد کریمی (1+90)

شرح گلها:

استقلال صفر – سپاهان یک (دقیقه 53: یاسین سلمانی): حرکت تند و تیز محمد علی نژاد از سمت چپ و ارسال این بازیکن به درون محوطه جریمه، توپ به یاسین سلمانی رسید و این بازیکن با ضربه ای بغل پا و فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

استقلال صفر – سپاهان 2 (دقیقه 57: رامین رضاییان): پاس دیدنی مسعود ریگی به رامین رضاییان رسید و استارت تند و تیز این بازیکن از زمین خودی منجر به فرصتی فوق العاده برای این بازیکن شد و شوت او پس از برخورد به پای روزبه چشمی وارد دروازه شد تا اصفهانی ها خیلی زود اختلاف را بیشتر کنند.

لحظات حساس:

دقیقه 15: یک ربع نخست بازی بدون اتفاق خاصی دنبال شد و تنها در این لحظه شوت رضا میرزایی پس از برخورد به مدافعین سپاهان روی تور دروازه فرود آمد. کرنر ارسالی را نیز مظاهری دفع کرد.

دقیقه 35: ارسال تند و تیز یامگا به شکلی خطرناک از مقابل دروازه سپاهان عبور کرد و در ادامه نیز ضربه جلالی را مدافعان دور کردند.

دقیقه 39: شوت رضا میرزایی کم جان بود و از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45: مهمترین اتفاق بازی در نیمه اول در ثانیه های پایانی رخ داد. یک ضربه ایستگاهی برای سپاهان به دست آمد. شوت راه دور نورافکن را حسینی به صورت ناقص دفع کرد و در ادامه توپ در بهترین شرایط ممکن مقابل فرشاد احمدزاده قرار گرفت که حسینی با یک دبل سیو دیدنی، توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 54: سپاهانی‌ها بعد از گل زده بازهم روی یک ضد حمله خطرناک‌ ظاهر شدند اما این‌بار روزبه چشمی با یک تکل توپ را از مقابل مغانلو دور کرد.

دقیقه 65: ضربه ارسلان مطهری را رشید مظاهری با واکنشی به موقع دفع کرد.

دقیقه 84: ارسال یک توپ به روی دروازه با سرنگونی آرمان رمضانی همراه شد که حیدری اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در ادامه نیز شوت رضاوند از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90: یک فرصت خوب روی ضد حمله برای سپاهان به دست آمد که شوت حسینی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 5+90: ارسال دقیق رامین رضاییان روی سر مغانلو را مهاجم سپاهانی‌ها با بی‌دقتی بسیار زیاد از دست داد و ضربه سر شیرجه‌ای این بازیکن از کنار دروازه‌ آبی‌ها به بیرون رفت که البته کمک داور این صحنه را آفساید اعلام کرد.

پنالتی استقلال سوخت

نوید مظفری، کارشناس داوری در خصوص سرنگون شدن آرمان رمضانی در دقیقه 84 در محوطه جریمه سپاهان توضیح داد: «مدافع سپاهان، مهاجم استقلال را هل داد و داور باید پنالتی اعلام می‌کرد که در این صحنه حیدری دچار اشتباه شد».

دیگر نتایج روز اول هفته نخست

پیکان یک - ملوان صفر

نفت مسجدسلیمان  3 - مس کرمان 2

آلومینیوم اراک صفر - هوادار یک

نساجی مازندران یک - مس رفسنجان یک

روز دوم، شنبه ۲۲ مرداد

ذوب آهن - پرسپولیس ۱۹:۰۰

فولاد- صنعت نفت آبادان ۲۰:۳۰

گل گهرسیرجان -تراکتور ۲۰:۳۰