رکوردشکنی وزنه بردار زن ایران در قهرمانی جهان

رکوردشکنی الهام حسینی و عنوان پنجمی در گروه B دسته ۸۱ کیلوگرم

رکوردشکنی وزنه بردار زن ایران در قهرمانی جهان

قهرمان وزنه‌برداری بانوان آسیا موفق به شکست رکورد ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان شد. سیده الهاام حسینی ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران بود که روز چهارشنبه در مسابقات هرمانی جهان به روی تخته رفت.

حسینی که در گروه B دسته 81 کیلوگرم وزنه زد، کار خود را در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه 98 کیلوگرمی آغاز کرد. او در تلاش دوم و در مقابل وزنه 102 کیلوگرمی ناکام بود، اما در بار سوم موفق به بلند کردن صحیح وزنه 104 کیلوگرمی شد و به مقام نخست در این حرکت دست یافت. وی همچنین موفق شد رکورد ایران در این حرکت را 2 کیلوگرم ارتقا بدهد.

بانوی ملی‌پوش کشورمان که در سال جاری موفق به کسب عنوان قهرمانی در آسیا نیز شد، در حرکت دوضرب وزنه 121 کیلوگرمی را انداخت، اما در ادامه موفق به مهار وزنه 122 کیلوگرمی شد. او در تلاش سوم در مهار وزنه 127 کیلوگرمی ناموفق بود و با همان 122 کیلوگرم در رده ششم ایستاد. بدین ترتیب حسینی در مجموع با رکورد 226 کیلوگرم به مقام پنجم در این گروه رسید.

زینب شیخ ارباب در گروه C دسته 81 کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب وزنه‌ 85 کیلوگرمی را مهار کرد و در تلاش دوم موفق به بالا بردن وزنه 90 کیلوگرمی نشد، اما در تلاش سوم همین وزنه را به طور صحیح روی سر نگه داشت تا با همین رکورد در رده سوم بایستد. شیخ ارباب کار خود را در دوضرب با انتخاب وزنه 115 کیلوگرمی آغاز کرد که ناموفق بود. او در بار دوم موفق به مهار وزنه 116 کیلوگرمی شد. بانوی ملی‌پوش کشورمان در تلاش سوم نتوانست وزنه 121 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و با رکورد 116 کیلوگرم به مقام سوم رسید. شیخ ارباب در مجموع رکورد 206 کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت.