رکورد کشف موادمخدر در اختیار ایران

شرایط فعلی مبارزه با موادمخدر رضایت بخش نیست

رکورد کشف موادمخدر  در اختیار ایران

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: رکورد کشف موادمخدر دنیا به ایران تعلق دارد و جمهوری اسلامی در این راه تاکنون حدود ۴ هزار شهید تقدیم کرده است.

محمد جمالو روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح متمرکز طرح یاری‌گران زندگی در روستای نصرآباد گرگان اظهار کرد: با وجود تلاش بی‌وقفه برای کشف موادمخدر اما هنوز شرایط فعلی مبارزه با موادمخدر رضایت بخش نیست.

وی افزود: برای کمک به ارتقای سطح رضایتمندی در مبارزه با مواد مخدر طرحی با عنوان "یاری‌گران زندگی" در کشور اجرا می‌شود و همه بخش‌ها وظیفه دارند در این حوزه به ویژه در بخش دانش آموزی و دانشجویی فعالیت کنند.

جمالو نرخ شیوع اعتیاد در ایران را ۵.۳ درصد و کمتر از میانگین جهانی اعلام و بیان کرد: نرخ شیوع اعتیاد در ایران با وجود همسایگی با افغانستان به‌عنوان کشور تولیدکننده مواد مخدر نتیجه مجاهدت فرزندان این سرزمین است.

معاون ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اینکه دلیل قطعی برای اعتیاد وجود ندارد، گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم چون فردی بیکار بوده دچار اعتیاد شده چرا که تعداد زیادی از افراد معتاد آدم‌های شناخته شده و صاحب مال و موقعیت شغلی بودند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گلستان هم در این مراسم اظهار کرد: دولت انقلابی و جهادی سیزدهم و مجموعه استانی به مدیریت استاندار در ۱.۵ سال گذشته با همت و توان و روحیه انقلابی توجه ویژه‌ای به "فساد ستیزی و توجه به کانون خانواده" داشته است.

مهدی طالبی افزود: گلستان به عنوان یکی از ۲ استان مطرح کشور برای راه اندازی مرکز مدیریت یکپارچه سازی غربالگری و ساماندهی معتادان متجاهر انتخاب شد.

وی توسعه ظرفیت نگهداری و ساماندهی و توانمندسازی و اشتغال معتادان را از دیگر اولویت‌های استان اعلام و بیان کرد: در گام نخست ظرفیت این مراکز را افزایش دادیم و برای جلوگیری از موازی کاری، الگوی ائتلافی محله محور برای ۶۳ محله تدوین و در حال ابلاغ است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گلستان، ساماندهی هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر و کشف ۱۱ تن موادمخدر را از اقدامات شاخص امسال در استان دانست و گفت: در مراسم امروز افتتاحیه طرح یاری‌گران زندگی روستا را به طور همزمان در ۳۰۰ روستا داریم.