رکورد مصرف برق در خوزستان شکست

رکورد مصرف برق در خوزستان شکست

محمود دشت بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: پیک مصرف شبکه برق زیرپوشش این شرکت در امسال تاکنون با هشت هزارو ۲۶۱ مگاوات در روز سه‌شنبه شکسته شد و به اوج خود رسید.

وی افزود: مصرف شبکه برق در شبکه زیرپوشش این شرکت در روز سه‌شنبه ۲۱ تیر از هشت هزارو ۲۶۱ مگاوات عبور کرد و رکورد مصرف در امسال تاکنون که ۱۷ تیر جاری با هشت هزار و ۱۳۵ مگاوات ثبت شده بود را شکست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این افزایش مصرف در حالی رخ داده است که مدیریت مصرف صنایع بزرگ و متوسط طبق سهمیه‌ ابلاغی اجرایی شده و بیشتر بار مصرفی صنایع به ساعات پایانی شب منتقل شده و در عمل میزان کاهش بار مصرفی صنایع به ویژه در ساعت‌های اوج بار به بیشترین مقدار ممکن رسیده و نیاز به همکاری سایر بخش‌های مصرفی (تجاری، اداری و خانگی) وجود دارد.

وی ادامه داد: افزایش مصرف برق رخ داده مربوط به بخش خانگی و استفاده از بار سرمایشی با توجه به دمای نزدیک به ۵۰ درجه، شرجی و گرد و غبار، بوده و همین هم موجب شکسته شدن پیک مصرف شده است.

دشت‌بزرگ با درخواست از مشترکان خانگی برای مدیریت مصرف برق و همکاری با صنعت برق، تصریح کرد: با توجه به پرباری شبکه و شرایط جوی حاکم، از عموم مردم تقاضا می‌کنیم که در ساعات اوج بار به ویژه ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸، با کاهش روشنایی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف، همکاری لازم را برای عبور موفق از پیک بار امسال داشته باشند.