روند افزایشی کرونا در فارس نگران کننده است

روند افزایشی کرونا در فارس نگران کننده است

آخرین گزارش از وضعیت شیوع کرونا در استان فارس حاکی از روند افزایشی تعداد متوفیان و بستری‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در مقایسه با روزهای گذشته در فارس است. به استناد آخرین گزارش آماری اعلامی از وضعیت شیوع کرونا در فارس، تعداد فوت شدگان و بیماران نیازمند خدمات بستری روزانه در این استان و در مقایسه با روزهای گذشته، روندی افزایشی را طی ۲۴ ساعت اخیر نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح امروز، دوشنبه ۱۵ فروردین، دو میلیون و ۱۰۶ هزار و ۱۳۴ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های فارس تهیه و منجر به شناسایی ۶۲۱ هزار و ۵۸۴ بیمار مثبت شده است.

این گزارش حاکیست، در ۲۴ ساعت گذشته پنج مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به هفت هزار و ۹۹۸ نفر رسید. طبق آخرین گزارش اعلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون ۳۴۳ بیمار مثبت کرونایی در بیمارستان‌های فارس بستری‌اند که ۵۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU تحت مراقبت هستند. همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۱۱ هزار و ۵۴۰ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

طبق این گزارش، در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۹۹۸ هزار و ۳۲۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۰۰ هزار و ۶۸۳ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۹۵ هزار و ۶ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۳۹ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.