روند ابتلا به بیماری سالک در لامرد صعودی است

روند ابتلا به بیماری سالک در لامرد صعودی است

سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد گفت: روند ابتلا به بیماری سالک در بخش مرکزی و همچنین در بخش اشکنان این شهرستان صعودی است، از این رو،‌شهروندان باید مراقبت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

یعقوب رضایی در بیان علت روند صعودی ابتلا به سالک در شهرستان لامرد افزود: این وضعیت به دلیل وجود تلمبه های کشاورزی و راکد بودن آب است که برای رشد و نمو پشه ناقل، محیط مناسبی محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: استفاده از آبیاری نوین کشاورزی راهکاری مناسب برای جلوگیری از رشد سالک است و همچنین انتظار است کشاورزان تدبیری بیاندیشند که کودهای حیوانی را برای مدت زمان زیاد نگهداری نکنند و اگر هم قصد نگهداری دارند با خاک و پلاستیک پوشانده شود.
در مطلب دریافتی، آماری از روند ابتلا به سالک در لامرد اعلام نشده است.

سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ازدیاد سگ های ولگرد در سطح جامعه گفت: حیوان گزیدگی در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است و علاوه بر آموزش، مراکز مراقبتی هاری در لامرد، علامرودشت، اشکنان، چاهورز افزایش یافته است و مراقبت های بهداشتی را انجام می دهند.
وی ادامه داد: انتظار است که ادارات و ارگان های متولی پای کار بیایند و در جمع اوری سگ های ولگرد کمک کنند تا شهروندان عزیز دچار بیماری هاری نشوند.

رضایی در ادامه به بحث بیماری های واگیردار در شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: غالب بیماری که در شهرستان وجود دارد بحث شیوع کروناست که کرونا نسبت به ماه های گذشته روند صعودی داشته است و در هفته های آینده، وضعیت کرونایی لامرد از وضعیت کم‌خطر و آبی رنگ خارج خواهد شد.
وی افزود: در حال حاضر در بیمارستان شهرهای لامرد و اشکنان هفت بیمار کرونایی بستری هستند.
سرپرست معاونت بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان لامرد از اسهال و استفراغ به عنوان نشانه‌های سویه جدید بیماری کووید ۱۹ در کودکان یاد کرد و گفت: باید با پیشگیری و رعایت فاصله اجتماعی، از شیوع این بیماری جلوگیری کرد.
وی تصریح کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا همه مراجع علمی داخل و خارج تاکید بر این دارند افرادی که ۶ ماه از دُز سوم واکسن کرونا گذشته است و همچنین با توجه به سویه جدید کرونا در کشور و استان، نیاز است شهروندان دُز چهارم یا یادآور را دریافت کنند.
این کارشناس بهداشت گفت: کرونا روندی صعودی دارد و یکی از دلایل آن مسافرت هایی است که شهروندان در ایام تابستان داشته اند و با رعایت پروتکل ها این مهم روندی نزولی پیدا خواهد کرد.
رضایی با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون کرونا در شهرستان لامرد به سهولت انجام می شود تصریح کرد: ۳۵ خانه بهداشت و ۱۳ مرکز بهداشتی در شهرستان لامرد، واکسیناسیون کرونا را انجام می دهند.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.