روسیه ۵ مسیر بشردوستانه را در اوکراین باز کرده است

روسیه ۵ مسیر بشردوستانه را در اوکراین باز کرده است

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور کریدورهای بشردوستانه را در پنج مسیر مختلف در اوکراین باز کرده است.

 به نقل از تاس، «میخائیل میزینتسف»، رئیس مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه اعلام کرد که روسیه روز چهارشنبه کریدورهای بشردوستانه را در پنج مسیر در اوکراین باز کرده است.

به گفته این نظامی روسیه، این کشور از ۴ مارس هر روز ساعت ۱۰ صبح کریدورهای بشردوستانه را در مسیرهای کیف، چرنیگوف، سومی، خارکف و ماریوپل باز می‌کند.

«میزینتسف»، خاطرنشان کرد که مقامات اوکراین چهار مسیر دیگر را هم اعلام کرده بودند، اما کی‌یف همچنان با تلاش‌ها برای تخلیه مردم در مناطق جنگی مخالفت می‌کند.

میزینتسف گفت که نیروهای مسلح روسیه یک کریدور انسانی اضافی را برای تخلیه غیرنظامیان و اتباع خارجی از ماریوپل به زاپوروژیه (با توقف در بردیانسک) در ساعت ۱۰ صبح روز ۳۱ مارس باز خواهند کرد. به گفته وی، جاده‌ای که بردیانسک و ماریوپل را به هم وصل می‌کند، مرتباً مورد حمله نیروهای نظامی اوکراینی و گردان‌های ملی گرا قرار می‌گیرد. میزینتسف خواستار آن شد که مقامات کیف شرایط لازم را برای ایجاد کریدور بشردوستانه ایجاد کنند.

به گفته وی، بیش از ۶۰ کشتی خارجی در بنادر اوکراین به دلیل تهدید حملات کی‌یف در آب‌های سرزمینی اوکراین و همچنین تهدید مین‌های شدید محاصره شده‌اند و این شرایط مانع از خروج ایمن کشتی‌ها از بنادر می‌شود.