روزی به نام مداحی استان بوشهر نامگذاری می‌شود

روزی به نام مداحی استان بوشهر نامگذاری می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آستانه سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در دیدار شماری از مداحان و شاعران آیینی استان بوشهر در مصلی جمعه گفت: در نظام ارزشی بشر هر انسانی به چیزی مانند قوم خود، یا شهر خود و یا شخصی منسوب و وابسته است و به هر اندازه که آن، بزرگ و ارزشمند باشد، انسان نیز بزرگ داشته می‌شود و با آن شناخته می‌شود و از دیدگاه اسلام در قیامت با آن محشور می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: مداحان اهل بیت(ع) به‌دلیل علاقه و وصل بودن به این خاندان بزرگ در آخرت با این خاندان محشور خواهند شد که فضلیت والایی است.

او با تبریک سالروز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: ایشان بهانه خلقت بودند و باعث شدند که دین و نسل پیامبر ادامه پیدا کند و بماند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: شاعران و مداحان باید تا می‌توانند در مدح اهل بیت(ع) در حوزه سرایش شعر و خوانش مدیحه تلاش کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: تاریخ مداحی استان بوشهر بسیار غنی و گسترده و دارای شیوه‌های سنتی و منحصربه‌فردی است که متأسفانه در معرض از بین رفتن است و باید حفظ و نگهداری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در تلاشیم تا روزی را به نام روز مداحی و مرثیه‌سرایی استان بوشهر در تقویم نام‌گذاری شود که روز درگذشت ناخدا عباس دریانورد به‌عنوان پیشگام مداحی سنتی و سراینده اشعار عزاداری می‌تواند پیشنهاد مناسبی باشد.

مصطفی گراشی رئیس کانون مداحان استان بوشهر هم در این دیدار گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ مداح در استان بوشهر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که ۴۰۰ تن خانم و بیش از ۸۰۰ تن نیز آقا هستند.

در این دیدار شماری از شاعران آیینی شعرخوانی کردند و چند تن از مدحان استان نیز به مدیحه‌سرایی در منقبت حضرت زهرا(س) پرداختند.