دربی نقش جهان در کورس قهرمانی

فینال قعر جدولی ها در مسجدسلیمان

دربی نقش جهان در کورس قهرمانی
 سازمان لیگ در نظر داشت تا هفته بیستم لیگ برتر را که آخرین هفته پیش از آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران به‌شمار می‌رود، در 3 روز برگزار کند اما برودت هوا و شرایط جوی و بارش شدید برف در استان تهران، همه معادلات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان لیگ را دستخوش تغییر کرد. دوئل پیکان - استقلال که قرار بود روز گذشته به انجام برسد، امروز برگزار می‌شود و 4 مسابقه دیگر از هفته بیستم هم امروز به انجام می‌رسند تا فقط 3 مسابقه از هفته بیستم باقی‌مانده باشد که طبق برنامه امروز (سه‌شنبه) این 3 دیدار برگزار می‌شوند.
دوئل بحران‌زده‌ها در کرمان

مس کرمان در هفته گذشته در واپسین لحظات از شکست در مقابل گل‌گهر گریخت و شاگردان فرزاد حسین‌خانی بعد از 2 شکست متوالی، موفق شدند یک امتیاز کسب کنند. مسی‌ها که همچنان خطر سقوط به لیگ یک را احساس می‌کنند و در جایگاه چهاردهم جدول هستند، بعد از 3 بازی پیاپی ناکامی در رسیدن به پیروزی، در هفته بیستم امیدوارند مقابل نساجی بتوانند جشن پیروزی در خانه بر پا کنند و چهارمین برد خود در لیگ بیست‌ودوم را به‌دست آورند.

شاگردان حمید مطهری در تیم نساجی هم شرایط بحرانی را دارند و از آخرین برد مازنی‌ها، 5 هفته می‌گذرد و آن‌ها در 5 دیدار قبلی فقط 2 امتیاز به‌دست آورده و 3 شکست را متحمل شده‌اند تا در یک سیر نزولی آسانسوری، به نیمه دوم جدول سقوط کنند. 2 تیم برای خروج از بحران به 3 امتیاز مسابقه فردا (سه‌شنبه) که از ساعت 15 در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد، نیاز مبرمی دارند. در بازی رفت، شاگردان مطهری توانستند در خانه بردی 2گله را جشن بگیرند و امیدوارند در کرمان بتوانند اولین دبل خود را در مقابل مس به‌دست آورند و در نقطه مقابل، نارنجی‌پوشان در سودای جبران‌مافات و انتقام‌گیری هستند. 

دربی مرگ و زندگی نفتی‌ها

نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان به عنوان 2 تیم 11 امتیازی و پایین‌جدولی لیگ بیست‌ودوم، یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته بیستم را باید برگزار کنند. یکی از دربی‌های استان خوزستان و تقابل تیم‌های نفتی لیگ در شرایطی به انجام می‌رسد که هر 2 تیم در منطقه قرمز جدول حضور دارند و برای زنده نگه داشتن شانس بقای‌شان در لیگ، راهی جز کسب پیروزی در مسابقه  امروز ندارند و به‌نظر می‌رسد تیم بازنده در دوئل فردا، شانس بقایش در لیگ بیست‌ودوم به حداقل خواهد رسید.

شاگردان رضا عنایتی در نفت مسجدسلیمان، هفته گذشته بعد از 2 تساوی پیاپی، در تهران مقابل استقلال مغلوب شدند و صنعت‌نفت آبادان هم با هدایت ادسون تاوارس در نیم‌فصل دوم فقط یک امتیاز به‌دست آورده و 4 شکست متحمل شده که آخرین باخت شاگردان تاوارس در خانه مقابل پرسپولیس بود. در بازی رفت در آبادان، نفت مسجدسلیمان توانست با هدایت رضا پرکاس به پیروزی برسد و حالا باتوجه به نیاز مبرم 2 تیم به کسب 3 امتیاز، باید دید در دوئل فردا که از ساعت 15 در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به انجام می‌رسد، کدام تیم پیروز خواهد شد.

سپاهان با برد در دربی صدرنشین می‌ماند؟

طلایی‌پوشان اصفهانی صاحب عنوان روی فرم‌ترین تیم لیگ هستند، تیمی که در 5 بازی اخیر از 15 امتیاز ممکن هر 15 امتیاز را به‌دست آورده است. شاگردان ژوزه مورایس که در کورس صدرنشینی با سرخابی‌های پایتخت رقابت می‌کنند، برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول در پایان هفته بیستم، راهی جز کسب پیروزی برابر حریف هم‌شهری در دربی استان اصفهان ندارند.

ذوبی‌ها البته در 7 بازی اخیر خود فقط 4 امتیاز به‌دست آورده‌اند و یک شکست دیگر برای شاگردان مهدی تارتار، می‌تواند آن‌ها را به منطقه خطر نزدیک‌تر کند تا 2 تیم با انگیزه‌ای کاملاً متفاوت پا به دربی اصفهان بگذارند؛ سپاهانی‌ها هدف‌شان کسب پیروزی و تثبیت موقعیت صدرنشینی است و آن‌سوی میدان، شاگردان تارتار در تیم ذوب‌آهن برای خروج از بحران و فاصله گرفتن از منطقه خطر به‌دنبال کسب 3 امتیاز هستند. 2 تیم از ساعت 15:30 کار خود را در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان آغاز می‌کنند.