جهاد دانشگاهی از «پیروز» نمونه‌برداری ژنتیکی کرده

«پیروز» آخرین نسل یوزپلنگ ایرانی نبود 

جهاد دانشگاهی از «پیروز» نمونه‌برداری ژنتیکی کرده

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با  اشاره به نشست امروز این فراکسیون گفت: در جلسه امروز موضوع مرگ یوزپلنگ ایرانی (پیروز) و علل آن مورد بررسی قرار گرفت.
سمیه رفیعی افزود: طبق برنامه، بنا بود مسئولان سازمان محیط زیست به منظور ارائه گزارش در این باره و شفاف‌سازی پیرامون علت مرگ «پیروز» در جلسه فراکسیون حاضر باشند که در این جلسه حضور پیدا نکردند.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزاره‌های مختلفی درباره یوزپلنگ ایرانی و مرگ «پیروز» مطرح می‌شود، از جمله اینکه پیروز آخرین نمونه از نژاد یوزپلنگ ایرانی بوده که این مسئله به هیچ‌وجه صحیح نیست و نمونه‌های دیگری از نژاد یوزپلنگ ایرانی همچنان در زیستگاه‌های مختلف ایران وجود دارد.
وی بیان کرد: خبر خوبی که می‌توانم در این زمینه بدهم این است که جهاد دانشگاهی کشور اعلام کرده که «مرکز ذخایر ژنتیک جهاد دانشگاهی» نمونه‌های ژنتیک پیروز را گرفته و امکان تکثیر و احیاء در جهاد دانشگاهی در این زمینه وجود دارد. این خیلی مهم است که ما به این سطح از دانش در کشور رسیده‌ایم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم.
رفیعی در پایان خاطرنشان کرد: البته وظیفه سازمان محیط زیست این است که یوزپلنگ ایرانی و سایر حیات وحش را در زیستگاه خودشان بتواند احیا کند.