رفع موانع ۶ واحد تولیدی در فارس

رفع موانع ۶ واحد تولیدی در فارس

 

ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری استان فارس سه‌شنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱ به ریاست استاندار این استان و با حضور مسئولان ارشد اقتصادی فارس برگزار شد.

این نشست با ۶ دستور کار آغاز و در این جلسه مشکلات سدراه سرمایه‌گذاری این شش طرح بررسی و رفع شد.

استاندار فارس در این جلسه گفت: حمایت از سرمایه گذاری مسئله مهم این روزهای اقتصاد استان و کشور است که از این رو هر سه شنبه ستاد حمایت از سرمایه گذاری فارس با حضور مسئولان ارشد استان برگزار می شود.

نقص در روند خدمات رسانی به سرمایه گذاران فارس

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه دو مساله آسیب رسان به حوزه سرمایه گذاری این استان احصاء شده، افزود: به نظر در بسیاری موارد استعلامات آب، برق و گاز پروژه‌های سرمایه گذاری این استان کامل و دقیق نیست به نحوی که در هفته‌های اخیر چندین مورد مشابه دیده شده که استعلامات اولیه بصورت دقیق نبوده و در ابتدا با تامین آب و برق و خدمات رسانی به واحدها موافقت اما در زمان بهره برداری مشخص می شود که دستگاه‌ها در تامین خدمات با مشکل مواجه می شوند.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که استعلامات اولیه از نظر فنی و حتی مالی بصورت دقیق انجام شود تا دیگر سرمایه گذاران با چنین مشکلاتی مواجه نشوند.

طرح سرمایه گذاری اکتشافات معدنی و نبود امنیت

در ادامه این جلسه طرح سرمایه گذاری و اکتشافات معدنی در دهستان آسپاس بخش سده شهرستان اقلید مطرح شد که این طرح مجوزات لازم را اخذ کرده اما با ممانعت مردم و اهالی بومی منطقه در اجرا مواجه شده است.

فرماندار شهرستان اقلید در این باره گفت: مجوز طرح سرمایه گذاری اکتشافات معدنی در این محل صادر شده اما به محض تجهیز کارگاه این طرح با اعتراضات مردمی مواجه شد.

شهرام منصوری افزود: جلسات زیادی با مردم و اهالی بومی منطقه برگزار شده اما تاکنون ره به جایی نبردیم.

وی ادامه داد: به نظر اهالی ایجاد این معدن به طبیعت منطقه ،مرتع و چشمه تاریخی این روستا آسیب وارد می کند.

استاندار فارس در این باره گفت: هیات ۳ نفره متشکل از فرمانداری شهرستان،صمت و محیط زیست تشکیل و مجددا این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

ایمانیه افزود: اگر این طرح بصورت غیرکارشناسی تائید شده باید لغو ولی اگر براساس قانون بوده باشد باید به جد از سرمایه گذار حمایت کرد.

شورای تامین موظف به تامین امنیت سرمایه گذاری استان شد

وی ادامه داد: اگر رای به نفع سرمایه گذار باشد فرمانداری اقلید و شورای تامین این شهرستان موظف به حمایت از تامین امنیت سرمایه گذاری در شهرستان است و اگر شورای تامین شهرستان امکان آن را ندارد شورای تامین استان این کار را بر عهده خواهد گرفت.

استاندار فارس در ادامه خبرداد: کمیته حفاظت امنیت سرمایه گذاری استان فارس بزودی با عضویت اداره‌کل اطلاعات استان، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی فارس تشکیل می شود تا از موارد مشابه این سرمایه گذاری حفاظت و امنیت سرمایه گذاری در استان را تامین کند.

حمایت قطع از سرمایه گذار در مقابل بروکراسی اداری

در ادامه این جلسه مشکلات سرمایه گذاری طرح پتروپالایش اقلید مطرح شد.

استاندار فارس در این باره اعلام کرد: دستگاه مربوطه اداری که باید پاسخ استعلام این سرمایه گذاری را می داده ظرف مدت ۲ هفته تعیین شده جوابی نداده و به همین دلیل و براساس مصوبات قبلی ستاد حمایت از سرمایه گذاری استان به دلیل اینکه دستگاه مربوطه در مدت ۲ هفته پاسخ مثبت یا منفی نداده، تصمیم گیری بر مبنای مثبت بودن پاسخ استعلامات با سرمایه گذاری مذکوردرنظر گرفته خواهد شد.

نماینده اداره مربوطه در این جلسه تقاضای وقت سخن گفتن کرد که استاندار فارس با این درخواست موافقت نکرد و گفت: براساس بررسی های انجام شده اداره مربوطه در موعد مقرر پاسخ استعلام را نداده و اکنون نیز فرصت تعیین شده به اتمام رسیده و با این سرمایه گذاری موافقت می‌شود.

احداث مزرعه مرغ مادر ۹۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان پاسارگاد با ۳۰ میلیارد سرمایه گذاری و ۴۰۰ نفر اشتغالزایی ازجمله طرح‌های سرمایه گذاری مطرح شده در این جلسه بود که این واحد تولیدی با مشکل تامین برق مواجه است که دستور رفع مشکل صادر شد.

طرح سرمایه گذاری احداث لوله آبیاری در خان زنیان شیراز با سرمایه گذاری ۱۸ میلیارد تومان و احداث سردخانه در کودیان شیراز با سرمایه گذاری ۴۵ میلیارد تومان و اشتغال ۱۵ نفر از دیگر طرح‌های مطرح شده در این نشست بود که دستورات لازم برای رفع موانع صادر شد.