رفراندوم در شرق اوکراین برای پیوستن به روسیه  

رفراندوم در شرق اوکراین برای پیوستن به روسیه   

کمیسیون مرکزی انتخابات در لوهانسک و دونتسک امروز (جمعه) اعلام کرد، رفراندوم برای پیوستن این دو منطقه به روسیه در سراسر دو جمهوری لوهانسک و دونتسک آغاز شده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات در جمهوری لوهانسک اعلام کرد: این رفراندوم در ساعت ۸ به وقت مسکو آغاز شده است.

ولادیمیر ویسوتسکی، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات در جمهوری دونتسک نیز گفت: رفراندوم پیوستن به روسیه در سراسر این منطقه همانند لوهانسک در ساعت ۸ صبح به وقت روسیه آغاز شده است.

وی ادامه داد: رای گیری طبق فرم قبلی تعیین شده در سراسر منطقه دونتسک انجام می‌گیرد که توسط مقام‌های این جمهوری کنترل می‌شود.

روز چهارشنبه اعلام شد که جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک قرار است ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کنند.

دو منطقه دیگر یعنی زاپوریژیا و خرسون نیز امروز رفراندوم برگزار می‌کنند.

این رای گیری تا 27 سپتامبر که زمان شمارش آرا است، ادامه خواهد داشت. به دلایل امنیتی، مردم در چهار منطقه برای رای دادن در نزدیکی خانه‌هایشان دعوت می‌شوند و نه در مراکز رای گیری.

امروز همچنین مراکز رای گیری برای آوارگان در تعدادی از شهرهای روسیه آغاز به کار کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات منطقه خرسون انتظار دارد حدود 750 هزار نفر در این همه پرسی شرکت کنند و نیم میلیون نفر در منطقه زاپوریژیا به عنوان رای دهنده ثبت نام کرده‌اند. برگه های رای برای 1.5 میلیون رای دهنده در دونتسک چاپ شده است.

برای ساکنان لوهانسک نیز 450 شعبه رای و بیش از 200 شعبه در روسیه در دسترس است. کمیسیون مرکزی انتخابات لوهانسک نیز 461 شعبه رای در داخل منطقه و 201 شعبه را در سراسر روسیه دارد.

به گفته مسئولات منطقه زاپوریژیا، 394 شعبه رای در این منطقه و 102 مرکز دیگر در روسیه، لوهانسک، دونتسک و منطقه خرسون ایجاد شده است. شهروندان منطقه خرسون می‌توانند در هر یک از هشت کمیسیون انتخابات محلی یا 198 منطقه‌ رای خود را به صندوق بیندازند یا می‌توانند این کار را در شبه جزیره کریمه، مسکو یا سایر شهرهای روسیه انجام دهند.