رضا براهنی در ایران به خاک سپرده خواهد شد

رضا براهنی در ایران به خاک سپرده خواهد شد

اکتای براهنی، فرزند زنده‌یاد رضا براهنی، نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز و منتقد ادبی سرشناس که امروز، جمعه پنجم فروردین در تورنتوی کانادا درگذشت، از تلاش برای به ایران برگرداندن پیکرِ پدر گفت.

رضا براهنی، نویسنده، شاعر، نظریه‌پرداز و منتقد ادبی سرشناس  جمعه پنجم فروردین ۱۴۰۱، در ۸۶ سالگی درگذشت

اکتای براهنی، فرزند رضا براهنی درباره زمان تشییع پیکر او در اینستاگرامش چنین نوشت:

«به اطلاع تمامی دوستان و آشنایان می‌رسانیم که بنا به وصیت رضا براهنی، ما وظیفه داریم که پیکر او را به کشور بازگردانده و در «ایرانه خانمِ زیبایش» که عاشقش بود به خاک بسپاریم. پس از انجام مراحل اداری و هماهنگی‌های لازم در روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. از پیام‌های تسلیت مردم عزیز و کلیه علاقه‌مندان و دوستان و همراهان که صمیمانه در کنار ما هستند، تشکر می‌کنیم

از جمله رمان‌های بسیار خوانده شده رضا براهنی (زاده ۲۱ آذر ۱۳۱۴) می‌توان به «آواز کشتگان»، «رازهای سرزمین من» و «روزگار دوزخی آقای ایاز» اشاره کرد، «طلا در مس»، «قصه‌نویسی»، «کیمیا و خاک» و «تاریخ مذکر» نیز از جمله آثاری بودند که رضا براهنی در حوزه نقد ادبی نوشت. در حوزه شعر نیز «خطاب به پروانه‌ها و چرا من دیگر شاعر نیمایی نیستم؟» و «اسماعیلِ» او بارها و باها خوانده شدند و مورد بحث قرار گرفتند. رضا براهنی از اواخر دهه هفتاد خورشیدی در تورنتوی کانادا اقامت داشت.