سرمربی قشقایی: به بازیکنانم اعتماد دارم

سرمربی قشقایی: به بازیکنانم اعتماد دارم
رشیدطهماسبی سرمربی تیم قشقایی

علی جمشیدپور – خبرجنوب / پس از کناره گیری مهدی رجب زاده از هدایت تیم قشقایی، دستیار او به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. رشید طهماسبی که در چند سال گذشته در کنار چندین مربی برای صعود تیم قشقایی شیراز تلاش وافری از خود نشان داده است و در زمان های مختلف به عنوان سرمربی بر روی نیمکت این تیم حضور داشته است، در رابطه با شرایط این روزهای تیمش در مصاحبه ای اختصاصی با ما صحبت کرد؛

*شرایط تیم فوتبال قشقایی شیراز را در نیم فصل دوم چگونه ارزیابی می کنید؟

سعی کردیم نسبت به نیم فصل اول شرایط تاکتیکی مطلوب تری را اجرا کنیم و موفق شدیم، اما در بحث نتیجه گیری همچنان با مشکل روبرو هستیم.

همچنین با جذب چندین بازیکن در نیم فصل دوم امیدوار هستیم که در پایان فصل در جایگاه رضایت بخشی قرار بگیریم.

البته باید این نکته را عرض کنم که من به بازیکنان تیمم اعتماد دارم و می دانم که پس از به دست آوردن یک برد از این شرایط حساس خارج خواهیم شد و بر روی نوار پیروزی قرار خواهیم گرفت.

*این روزها با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید؟

اصلی ترین نیاز یک تیم فوتبال، زمین تمرین می باشد.

همانطور که در جریان هستید ساعت 8 صبح مجبور شدیم بازیکنان را به تمرین ببریم. چون باشگاه قشقایی خصوصی اداره می شود و زمین تمرینی در اختیار نداریم و به اجبار هر ساعتی و هر جایی که به ما بگویند باید به تمرین بپردازیم.

از نظر بنده یک تیم لیگ یکی نباید در ساعت 8 صبح در میانه فصل تمریناتش را برگزار کند. این موضوع در بحث تاکتیکی و روانی بازیکنان نتایج منفی بی شماری در پی خواهد داشت. تیم ما از لحاظ مهره در شرایط مطلوبی به سر می برد و کیفیت بازیکنان تیم بالاست، اما همین بازیکنان برای درخشش و کمک به تیم، نیازمند امکاناتی در خور لیگ یک می باشند. گذشته از بحث زمین تمرین مشکلاتی اعم از خوابگاه، تغذیه بازیکنان و ... وجود دارد که تمرکز فوتبالیست های قشقایی را تحت تأثیر قرار می دهد. البته آقای نجف پور مالک و مدیر عامل تیم با تمام توان در تلاش برای حل و فصل این مسائل می باشند و انشاالله با رفع این موانع بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

*چه درخواستی از مسئولین دارید؟

ما در تلاش برای بالا بردن پرچم شیراز در ایران هستیم و از متولیان ورزش تقاضا داریم که معضل زمین چمن تمرینی ما را به جد پیگیری و این نیاز مبرم یک تیم فوتبال را رفع و رجوع کنند.

امیدوارم که ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی مانند صدا و سیما، دانشگاه و ... که دارای زمین چمن هستند با ما همکاری کرده و در ساعاتی معقول این فضای تمرین را در اختیار تیم قشقایی قرار بدهند تا بتوانیم با صعود به لیگ برتر و شاد کردن دل هواداران پرشمار قشقایی، مزد زحمات این چند ساله را دریافت کنیم.

از نکات قابل بحث در رابطه با زمین تمرین این است که گاهی به ما فقط یک چهارم از زمین فوتبال را می دهند و می گویند باید در این بخش کوچک زمین به تمرین بپردازید. واقعا در این فضای کوچک، یک تیم لیگ یک، چه کار فنی و تاکتیکی می تواند انجام دهد؟ البته در این شرایط مجبور می شویم که این بحث تاکتیکی را به صورت تئوری به بچه های تیم آموزش دهیم و این موضوع اجازه نمی دهد تا به نتایج دلخواهمان دست پیدا کنیم.