رستم قاسمی بالاخره رويت شد

رستم قاسمی بالاخره رويت شد

 وزیر راه و شهرسازی پس از مدتها غیبت در محل کار خود و انتشار خبر بستری شدن در بیمارستان و جراحی ستون فقراتش، سرانجام عصر شنبه در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست مخبر، معاون اول رئیس جمهور شرکت کرد.

همزمانی غیبت طولانی وی با رسانه ای شدن بازداشت قاسم مکارم مشاور و بازرس ویژه رستم قاسمی به اتهام فساد مالی و دریافت رشوه یورویی، از سویی و عملکرد ناموفق وزیر راه و شهرسازی در پیشبرد وعده کلیدی رئیسی برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن از سوی دیگر و نیز جهش خیره کننده اجاره بها موجب شده تا رسانه ها، خبر استعفا یا برکناری رستم قاسمی را منتشر کنند.

یکی از مطالبات جدی منتقدان وزیر راه و شهرسازی، شفاف سازی موارد اتهامی مشاور و بازرس ویژه و یرخی دیگر از مدیران در مظان اتهام وزارتخانه از سوی رستم قاسمی است

.

باتوجه به بازتاب گسترده بازداشت یک مقام عالیرتبه وزارت راه و شهرسازی نزد افکارعمومی ، کارشناسان معتقدند، رستم قاسمی نمی تواند با سکوت این پرونده فساد ر بدرقه کرده و از خود سلب مسئولیت کند و ناچار به اعلام موضع خواهد شد و البته برای توجیه افکار عمومی، کار بسیار دشواری خواهد داشت.

همچنین باتوجه به تاکیدهای مکرر رئیسی در زمینه پاکدستی مدیران دولت سیزدهم و عزم آنان برای مبارزه با فساد مالی، رئیسی نیز باید پا به میدان گذارد و احتمالا ، این بازداشت را نشانه ای از خط قرمز نداشتن دولت برای مبارزه با فساد معرفی کند.

در این میان، قضاوت افکارعمومی به جمع بندی میزان باورپذیری توضیحات مقامات دولتی و مهم تر از آن، اطلاع از محتوای پرونده و ابعاد اتهامات بستگی خواهد داشت .

 در این رابطه اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در واکنش به بازداشت مشاور و بازرس ویژه وزیر راه و شهر سازی نوشت: رستم قاسمی باید پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

مطهری هم  در توئیتی در این باره نوشت: رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست.

وی افزود: باید بلند شود و پاسخ گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.

مطهری در توئیت دیگری نوشت: شنیدید میگن مشاور ... رستم قاسمی بازداشت شد؟! ماموران وزارت اطلاعات، [...] را دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده اند. از آن روز هم رستم قاسمی کمردرد گرفته، بستری شده.