راه‌یابی قصه‌گویان خوزستانی به مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی

راه‌یابی قصه‌گویان خوزستانی به مرحله پایانی جشنواره قصه‌گویی

چند قصه‌گوی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان به مرحله پایانی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه پیدا کردند.

در مرحله پایانی بخش رقابتی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی،  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اعزام قصه‌گویان خود شامل علی‌رضا روشن‌ضمیر با قصه "پهلوان‌پنبه"، المیرا موری با قصه "کشته شدن ایراج به دست برادران"، حورا تیلا با قصه "نقل سیاوش" و مرضیه منصوری با قصه "چه فکر خوبی" حضور پیدا خواهد کرد.

همچنین در بخش بین‌الملل این جشنواره، قصه‌گوی خوزستانی، زینب موسوی، با قصه "تویزه پادشاهی" بر روی صحنه خواهد رفت.

در بخش غیررقابتی بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بهنوش بساک‌کاظمی با قصه "حکیم و همسفر" و آسیه رحمتی با قصه "شیرین‌تر از عسل" ۲ قصه‌گوی این استان هستند که جواز حضور در مرحله پایانی این بخش را کسب کردند.

در بخش پادکست این جشنواره نیز مرضیه دقایتی با اثر خود تحت عنوان "این همه تلق و ملق" و لیلا سپهری با اثر "افسانه کچل کفترباز" توانستند به مرحله نهایی این بخش راه یابند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در بخش علمی جشنواره با سه اثر انتخاب شده در بخش جستار؛ آسیه رحمتی با عنوان "رازهای قصه‌گویی (بئاتریس مونته رو) نه، خاله داکه، زهرا رشیدنیا "دریایی که امواجش را دوست نداشت" و لیلا سپهری "صنم، ادبیات فولکلوریک است" و یک اثر منتخب در بخش مقاله از نعیمه فلیحی با عنوان "اثربخشی قصه و قصه‌گویی در انتقال ارزش‌ها، مفاهیم و اخلاق به کودکان و نوجوانان" حضور دارد.

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۵ تا ۲۹ دی ۱۴۰۱ در شهر یزد برگزار خواهد شد.