راه‌اندازی دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت در فارس

راه‌اندازی دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت در فارس

طی مراسمی دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت در محل شرکت گاز استان فارس با هدف برقراری ارتباط مستقیم صنعت با شرکت‌های دانش بنیان آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس چهارشنبه ۴ خرداد، در مراسم آغاز به کار دفتر پارک علم و فناوری صنعت نفت در شیراز، عنوان کرد: همزمان با آغاز به کار این دفتر، عملیات اجرای گاز رسانی به ۲۴ روستا و افتتاح پروژه‌های گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان انجام شد و ۱۴ هزار خانوار در این ایام از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

علی‌اکبر میدان‌شاهی به قدیمی بودن شبکه‌های گاری اشاره و بیان کرد: در این راستا در تلاشیم تا یک اتاق بحران ویژه در شرکت گاز استان در خصوص آن ایجاد کنیم.

او اضافه کرد: در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا در حوزه صنعت رکود گازرسانی به ۸۰۰ صنعت انجام و تا پایان سال پوشش سراسری گاز رسانی در تمام روستاها محقق شود.

میدان شاهی با اشاره به اینکه برنامه‌های اجرایی شرکت در سال جاری در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین است، عنوان کرد: در سال ۸۹ طرح جامع صنعت و معدن توسط دانشگاه علم و صنعت معرفی شد، اما اجرا نشد. با توجه به حضور معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در شهر شیراز در عید سعید فطر یک جلسه تشکیل و موضوعات مربوط به این طرح مطرح و این جلسه منجر به ایجاد یک تفاهم نامه با رویکرد بازنگری از سوی دفتر معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری شد و مقرر شد تا پیرو آن شعبه دوم دفتر پارک علم و فناوری و مرکز نوآوری صنعت نفت فارس در محل شرکت گاز استان فارس افتتاح شود و به عنوان یک منطقه ویژه معرفی شود.

او خاطرنشان کرد: با افتتاح این دفتر در راستای تحقق شعار سال و تقویت و توسعه همکاری فناورانه، می‌توان بستر و فرصت بهره برداری از توانمندی‌های واحدهای نوآور و فناور و استفاده ساختارمند از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی ـ  پژوهشی در حوزه گاز ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس از نمایندگان مراکز پژوهشگاهی و دانشگاهی درخواست کرد تا ظرف مدت ۲ هفته نماینده پژوهشی فعال خود را برای استقرار در این مرکز معرفی کنند. 

توجه جدی به شرکت‌های دانش بنیان در بودجه

احمد علی افکاری، مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز در این مراسم در خصوص شرکت‌های دانش بنیان گفت: امسال دولت اساس را بر این قرار داد که نرخ رشد را متحول کند و بودجه و قانون را براساس هدف تحققی خود هماهنگ کند.

او اظهار کرد: موضوع شرکت‌های دانش بنیان و توجه به آنها در راستای تحقق هدف نرخ رشد ۸ درصدی است که در ضوابط اجرای بودجه امسال این نرخ رشد دیده شده است و شورای برنامه ریزی استان موظف است ۱۰ درصد اعتبارات تملک دارایی استان را در این حوزه صرف کند. 

در ادامه نیز سرهنگ پاسدار حسن عبدالله‌زاده، جانشین فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه از بهانه‌های جمع شدن در این جلسه افتتاح مجموعه‌ای دانش بنیان است و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری طی سال‌های گذشته که خرمشهرها در پیش است، افزود: باید در موضوعات علمی و گشایش‌هایی که در پی آن است باید خرمشهرهای دیگری را در پیش رو داشته باشیم و نگاه رهبری اینست که روز به روز در آینده موفق تر و قدرتمندتر بشویم. 

او یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که خرمشهرها در پیش است اشاره به موضوع دانش بنیان بودن است و امید است دولت جدید بتواند با شروع جراحی اقتصادی در راستای رفع معضلات معیشتی مردم بتواند حرکت بسیار خوبی را آغاز کند.

جهاد تبیین را برای مردم بازگو کنید

سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده نیروی انتظامی فارس نیز با اشاره به یک آیه از سوره طلاق، عنوان کرد: خداوند با این آیه تکلیف همه را روشن کرده است که اگر بر او توکل کنیم به شما توفیق میدهیم. این آیه در خصوص گرد هم آمدن امروز ما صدق می‌کند.

او عنوان کرد: برای اینکه در مقابل خانواده شهداء خجالت زده نباشیم، باید مردم را دوست داشته باشیم و شرکت گاز با توجه به رسالت خود و افتتاح پروژه‌هایی که دارد برای مردم با عشق کار کند و هر اقدامی که انجام می‌شود برای خدا باشد.

سردار حبیبی یادآور شد: شما بزرگان صنعت نفت که یک شاخه آن گاز اسا، کار بزرگ و قابل ستایشی را انجام داده‌اید و این جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند را به مردم بگویید و آنرا اعلام کنید.