راه اندازی و آغاز به کار کلینیک‌های فشارخون در فارس

راه اندازی و آغاز به کار کلینیک‌های فشارخون در فارس

سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از برنامه ریزی برای راه‌اندازی و آغاز به کار کلینیک‌های فشارخون در تمام بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه خبر داد.

راضیه راسخ دوشنبه ۲۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت:  شهروندان از این پس می‌توانند با مراجعه به کلینیک‌های فشارخون در تمام بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه از نظر پرفشاری خون ارزیابی و مشاوره‌های لازم در این خصوص را به صورت رایگان دریافت کنند.

او با قدردانی از مسئولان و کارکنان بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه که در برپایی غرفه‌های سلامت همکاری داشتند، افزود: در بازه زمانی هفته ملی سلامت امسال، با هدف ارتقای سلامت شهروندان، به بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر در خصوص راهکارهای تغذیه سالم، سبک زندگی سالم و خود مراقبتی، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر آموزش ارائه شد.

سرپرست مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز لزوم اصلاح فرهنگ غذای سالم و ورزش بر نقش خانواده در این خصوص را ضروری دانست و اضافه کرد: شناسایی زودهنگام پرفشاری خون و قندخون و داشتن سبک زندگی سالم، نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و افزایش طول عمر افراد دارد.