رئیسی عازم عمان شد

رئیسی عازم عمان شد

سید ابراهیم رئیسی لحظاتی قبل با بدرقه محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در صدر هیاتی عالی رتبه عازم مسقط شد.

رئیسی در تداوم دیپلماسی همسایگی دولت مردمی و برای گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، به دعوت رسمی «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان امروز دوشنبه دوم خرداد در صدر هیأتی بلندپایه عازم مسقط پایتخت این کشور  شده است.

ملاقات رسمی در کاخ العلم، دیدار دوجانبه با «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان، امضای چند سند همکاری، دیدار با ایرانیان مقیم و دیدار با تجار و فعالان اقتصادی عمانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیسی به این کشور است.

سفر رئیس جمهور به مسقط، اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور در دوره سلطان جدید عمان و پنجمین سفر خارجی رئیس جمهور در ۹ ماه فعالیت دولت سیزدهم است.

رئیسی: سفر به عمان گامی برای توسعه روابط خوب با همسایگان است

رئیس‌جمهور گفت: سفر به عمان گامی برای توسعه روابط خوب با همسایگان است وامیدواریم این سفرها استمرار داشته باشد.

ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه قبل از عزیمت به مقصد مسقط در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران، تأکید کرد: روابط تجاری دو کشور  ایران و عمان حتما ارتقا می‌یابد.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل، انرژی، گردشگری به ویژه گردشگری سلامت می‌توانیم روابط بیشتری تعریف کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: در این سفر با همکاری دستگاه‌های مختلف اداری تفاهم نامه‌هایی میان دو کشور به امضا می‌رسد و اجراییات آن به دنبالش پیگیری می‌شود. سفر به عمان در راستای توسعه سیاست همسایگی انجام می‌شود این سفر از نظر ما بسیار دارای اهمیت است.

رئیس دولت سیزدهم توسعه روابط را نکته محوری  سفر به عمان دانست و تأکید کرد: همکاری‌ها و گفت‌وگوهای منطقه‌ای می‌تواند امنیت ساز باشد و حضور بیگانه امنیت ساز نیست و امنیت منطقه را  دچار تهدید می‌کند.