انتقاد یک مسئول از عدم استقبال مردم از واکسن کرونا

انتقاد یک مسئول  از عدم استقبال  مردم از واکسن کرونا
عدم استقبال مردم از واکسن کرونا

سخنگوی ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته تعداد واکسن های تزریق شده در استان نسبت بسیار پایین بود که نشانه استقبال کم مردم از واکسیناسیون کرونا است.

 دکتر سیدمحمد علوی بامداد جمعه در یک برنامه تلویزیونی از شبکه خوزستان بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۲۴۷ دُز واکسن نوبت اول، ۳۳۹ دُز واکسن نوبت دوم، ۷۴۸ دُز واکسن نوبت سوم و سه هزار و ۱۹۳ دُز واکسن نوبت چهارم در استان تزریق شد که در مجموع چهار هزار و ۵۲۷ دُز است.

وی افزود: با توجه به اینکه ما قبلا روزانه تا ۷۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان خوزستان تزریق می کردیم از هم استانی های عزیز تقاضا دارم که هر چه سریعتر نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

شناسایی ۵۶۸ بیمار جدید کرونایی در خوزستان

سخنگوی ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در خوزستان با اشاره به روند افزایشی بیماری در استان گفت: در شبانه روز گذشته ۵۶۸ بیمار جدید کرونایی در استان شناسایی شد که این تعداد نسبت به روز قبل از آن ۱۹۲ مورد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: در همین بازه زمانی ۵۱ بیمار جدید در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روز قبل از آن ۹ مورد افزایش یافته است.

او اضافه کرد: همچنین ۵۱۶ بیمار سرپایی در این بازه زمانی داشتیم که نسبت به روز قبل از آن ۱۸۲ بیمار افزایش داشته است.

نسبت بیماران بستری به سرپایی در خوزستان یک به ۱۱ است

علوی خاطرنشان کرد: نسبت بیماران بستری به سرپایی در خوزستان همچنان یک به ۱۱ است که این موضوع نشانه بیماریابی به موقع و درمان زود هنگام است.

وی با اشاره به فوت ۲ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته افزود: در حال حاضر ۱۲۴ بیمار کرونایی در بخش های عادی و ۵۸ بیمار در بخش های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند.

انجام ۹۱۶ تست کرونا در یک روز

سخنگوی ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته ۹۱۶ تست کرونا در استان خوزستان انجام شد که این تعداد از متوسط کشوری بالاتر است.

تاکنون هفت میلیون و ۳۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.