رئیس مجلس: باید مردم را بشناسیم، اشکالات را پیدا کنیم و برنامه ریزی کنیم

رئیس مجلس: باید مردم را بشناسیم، اشکالات را پیدا کنیم و برنامه ریزی کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفری از پیش اعلام نشده به منطقه محروم لیردف در شهرستان جاسک از نزدیک با مردم دیدار کرد و در جمع گروه‌های جهادی حضور یافت.

محمدباقر قالیباف در این بازدید گفت: امروز آمدیم تا آثار تصمیم های درست و غلط خود را از نزدیک و در پایین‌ترین نقاط جغرافیایی ببینیم تا وقتی می‌خواهیم در مرکز تصمیم بگیریم دیگر اشتباه‌ها را تکرار نکنیم.

وی افزود: بنا به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی ما نیازمند حلقه‌های میانی جهادی هستیم تا بتواند ارتباط با مردم را برقرار کند. گروه‌های جهادی متمرکز بر این شوند که زندگی مردم منطقه غیر از پایه‌های اصلی توسعه با ظرفیت‌های موجود رشد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در مدت ۱۰ روز نمی‌شود مشکلات را حل کرد ما باید مردم را بشناسیم اشکالات را پیدا کنیم و برنامه ریزی کنیم تا مشکلات در طول یک سال رفع شود.

وی افزود: کار جهادی این است که ده تومان بگیریم صد تومان کار کنیم، اما سیستم اداری این است که هزار تومان بگیرد و یک تومان کار کند که این مسیر باید عوض شود.

قالیباف بیان کرد: هر ساله در بودجه، رقم بالایی برای آب و برق و جاده روستایی اختصصاص می یابد که اگر به درستی این بودجه صرف شود مشکلی در این بخش ها باقی نمی ماند.

بخش لیردف با بیست هزار نفر جمعیت و بیش از ۵۰ روستا در شهرستان جاسک از مناطق محروم هرمزگان است که در فاصله چهارصد کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.نبود راه مناسب، نبود شبکه پایدار تامین آب، نداشتن شبکه تلفن همراه و اینترنت، نبود مسکن مناسب روستایی از مهمترین مشکلات این منطقه محروم است.