رئیس قوه قضائیه: دستورالعمل میانجیگری و داوری در مرحله تدوین است

رئیس قوه قضائیه: دستورالعمل میانجیگری و داوری در مرحله تدوین است
محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه

محسنی اژه‌ای گفت: در دستگاه قضایی پذیرای ایده‌ها و نقطه‌نظرات اساتید بسیجی برای به کارگیری راهکار‌های پیشگیرانه از وقوع جرم هستیم.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: مدیری که مسئولیت تصدی یک دستگاه را برعهده می‌گیرد باید نسبت به نقاط قوت و ضعف و مشکلات و آسیب‌های آن دستگاه در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف آشنایی و اشراف داشته باشد و سپس با روحیه جهادی برای غلبه بر آن مشکلات و آسیب‌ها به میدان بیاید.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: باید فرآیند دادرسی را از جهات مختلف به سمتی رهنمون کنیم که حق مظلوم به سرعت استیفا شود؛ تحقق این امر نیاز به عِدّه و عُدّه بیشتری دارد تا بدین واسطه فرآیند دادرسی در عین استواری و اِتقان، کوتاهتر شود و استنقاذ و استیفای حق با سرعت بیشتری صورت گیرد.

او افزود: دستورالعمل میانجیگری و داوری در قوه قضائیه در مرحله تدوین است؛ ما از شما اساتید بسیجی می‌خواهیم که دستگاه قضایی را در راستای تکمیل این دستورالعمل یاری رسانید؛ لذا پیش‌نویس دستورالعمل داوری و میانجیگری را به شما ارائه می‌دهیم تا شما نیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی فعلی، ما را در تکمیل این دستورالعمل یاری رسانید.