رئیس شورای شهر دزفول: در حوزه ورزش بانوان کم کاری کرده‌ایم

رئیس شورای شهر دزفول: در حوزه ورزش بانوان کم کاری کرده‌ایم

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: با وجود اینکه دختران و بانوان نیمی از جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند ولی برای سلامت و ورزش آنها خیلی کم کاری کرده‌ایم.

 محمدحسن پرآور روز چهارشنبه در نشست رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در سالن جلسات این شورا افزود: لازمه داشتن خانواده خوب توجه به سلامت و ورزش بانوان است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و لغو برنامه‌های ورزش همگانی ادامه داد: باید برنامه‌ها و همایش‌های ورزشی همگانی دوباره از سر گرفته شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با تاکید بر لزوم رسیدگی به قهرمانان ورزشی بیان کرد: در حالیکه دیگران برای منحرف کردن این قهرمانان تلاش می‌کنند نباید آنها را رها کنیم.

وی با تبریک هفته تربیت بدنی افزود: شورای اسلامی شهر دزفول آمادگی دارد درخصوص مسائل ورزشی با اداره ورزش و جوانان همکاری و این مسائل را در کمیسیون فرهنگی بررسی کند.

پرآور با قدردانی از تحولات صورت گرفته در هیات‌های ورزشی شهرستان دزفول بیان کرد: ورزشگاه مجدیان با بی‌تدبیری، سال‌ها قبل تخریب شد ولی اکنون وضعیت خوبی دارد و امیدواریم به زودی بهره برداری شود.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول این آمادگی را دارد تا با همکاری اداره ورزش و جوانان، زمینه حضور جوانان و خیران در حوزه ورزش را فراهم کند.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول نیز در این نشست با قدردانی از پیگیری‌های نماینده این شهرستان در مجلس گفت: طرح‌های زیادی در شهرهای اقماری و روستاها با این حمایت‌ها فعال و تامین اعتبار شدند.

خادمعلی تهذیبی افزود: اغلب این طرح‌های ورزشی مشکل سند و مالکیت داشتند که با پیگیری‌های انجام شده تقریبا این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به قهرمانی سعید اسماعیلی در مسابقات جهانی کشتی جوانان بیان کرد: اغلب هنگام تجلیل از قهرمانان ورزشی، نامی از مربیان برده نمی‌شود.

ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در دزفول مغفول مانده است

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول گفت: آموزش و پرورش دزفول فضاهای زیادی دارد که می‌توان بخشی از مشکلات ورزش شهرستان را با استفاده از آنها برطرف کرد.

وی افزود: ما برای اجرای طرح‌های ورزشی هم سرمایه گذار داریم و هم نقاط را مشخص کرده‌ایم ولی رفتن طرح به سامانه ستاد شرایط سرمایه گذاری را کند کرده است.

تهذیبی با بیان اینکه ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان دزفول مغفول مانده‌ است، بیان کرد: تا سال گذشته هیچ سمنی در سطح شهرستان دزفول فعال نبود ولی اکنون سه سمن در موضوعات مختلف تشکیل شده است.

وی افزود: هر سازمان مردم نهادی که ثبت شود می‌تواند از اعتبارات دولتی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کند.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اظهار تاسف از بی نتیجه بودن تذکرات در زمینه ورزش بانوان گفت: محیط های بسیار خوبی نظیر اماکن ورزشی، مدارس بزرگ، مصلای نماز جمعه، ورزشگاه ناحی و تصفیه خانه آب شمال در دزفول وجود دارد که می‌توانند برای تفریح و ورزش بانوان مورد استفاده قرار گیرند.

حجت الاسلام مهدی نمازی فر افزود: این موارد را سال گذشته نیز مطرح کردم ولی گویا عزم مسوولان برای فراهم کردن زمینه استفاده از این اماکن به اندازه عزم دشمن برای پیاده نظام کردن دختران ما نیست.

رئیس اداره ورزش و جوانان دزفول در این باره گفت: مدیریت کلان شهری دزفول باید درخصوص فراهم کردن شرایط استفاده از اماکن شهری برای استفاده بانوان ورود کند.

غلامعلی رسالتی عضو شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به کمبود شدید معلم و امکانات ورزش در مدارس اظهارداشت: استعدادهای ورزشی خوبی در مدارس وجود دارد که چندین سال است نسبت به کشف آنها اقدامی نشده است.

وی افزود: برخی پارک‌های سطح شهر دزفول فضا برای احداث زمین چمن مصنوعی دارند که می‌توان برای استفاده شهروندان در این زمینه اقدام کرد.

رفع مشکل زمین پایانه حمل و نقل دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول در بخش دیگری از سخنان خود از رفع مشکل زمین پایانه حمل و نقل ماشین آلات سنگین شهرستان دزفول خبر داد و گفت: این پایانه سال‌ها به دلیل مشکل زمین بلاتکلیف مانده بود که پس از برگزاری جلسات فراوان توافق اولیه برای واگذاری زمین به اتحادیه انجام شد.

وی با قدردانی از تلاش و پیگیری نماینده و فرماندار دزفول برای رفع مشکل زمین این پایانه افزود: این زمین با قیمت مناسب در اختیار اتحادیه مربوطه قرار داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به ۲۹ مهرماه روز صادرات گفت: صادرات باعث اشتغالزایی و ارزآوری می‌شود و رمز بقا و موتور محرکه اقتصاد است و هرچه کشورها بتوانند در این زمینه نقش آفرینی کنند چرخ اقتصاد آنها بهتر می‌چرخد.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست اظهارداشت: یکی از طرح‌های عام المنفعه شهرستان دزفول راه اندازی مرکز معاینه ماشین آلات سنگین است که متاسفانه با وجود ۱۰ سال پیگیری سرمایه گذار برای راه اندازی این مرکز، هنوز نتیجه‌ای نداشته است.

علیرضا زمانی راد افزود: برخی شهرهای مجاور ۲ مرکز معاینه فنی دارند ولی شهرستان دزفول با حجم بالای ماشین آلات سنگین هنوز از مرکز معاینه فنی ماشین آلات سنگین محروم است.

وی اضافه کرد: متاسفانه سنگ اندازی‌هایی از سوی امور اراضی استان خوزستان در زمینه اعطای زمین این مرکز انجام می‌شود که با سیاست دولت مبنی بر تسهیل صدور مجوزها در تضاد است.