رئیس سازمان انرژی اتمی: فرانسه بیش‌ترین مزاحمت را در مذاکرات داشته

رئیس سازمان انرژی اتمی: فرانسه بیش‌ترین مزاحمت را در مذاکرات داشته
دشمنان با غوغاسالاری می‌خواهند وجاهت و صلح‌آمیز بودن هسته‌ای ایران را زیر سؤال ببرند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به دستاوردهای ایران در حوزه فناوری هسته‌ای گفت: دشمنان با غوغاسالاری می‌خواهند وجاهت و صلح‌آمیز بودن هسته‌ای ایران را زیر سؤال ببرند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فرانسوی‌ها بیشترین ظلم را در طول تاریخ در قضیه هسته‌ای به ایران کردند، عنوان کرد: یک میلیارد دلار از پول ما را گرفته تا روی چرخه سوخت هسته‌ای سرمایه‌گذاری کنند، اما به ما گفتند شرکت تأسیس کنید و هر وقت سوخت خواستید ما به شما سوخت می‌دهیم. بعد از 50سال هیچ چیزی دست ما را نگرفته و سودی برای ما نداشته است. بیشترین مزاحمت را هم فرانسه در مذاکرات هسته‌ای روی چرخه سوخت هسته‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه 74 درصد برق تولیدی آن‌ها برق اتمی است و ما بعد این همه سال یک نیروگاه داریم، بیان کرد: ما یک هدف‌گذاری 10هزار مگاواتی در ساخت نیروگاه‌ها کردیم که بتوانیم بومی و ایرانی کار کنیم و کار را جایی برسانیم که جمهوری اسلامی ایران خودش طراح و سازنده نیروگاه اتمی شود.

اسلامی گفت: ایران در حوزه نیروگاه‌های اتمی بالاترین درجه اعتباری را به‌لحاظ استانداردی دارد و کشوری که به این درجه برسد از قابلیت صنعتی برخوردار است.