رئیس جمهور: باید به گلایه مردم حساس بود

غربی‌ها فکر می‌کردند ایران در مذاکرات شرکت نمی‌کند

رئیس جمهور: باید به گلایه مردم حساس بود
رئیسی: مسئله رفع تحریم‌ها را از ابتدای دولت در دستور داشتیم

سید ابراهیم رئیسی، در سومین گفت‌ وگوی زنده تلویزیونی با مردم اظهار داشت: دولت در مسائل اقتصادی مردم را غافلگیر نمی‌کند و نسبت به ثبات اقتصادی و کنترل قیمت‌ها در کشور تصمیم گیری‌ها و اقداماتی را صورت می‌دهد که معاون اول رئیس‌جمهور مسئول ستاد تنظیم بازار است و همواره در حال رصد کردن. ستاد اقتصادی در دولت نیز فعال است تا بازار را کنترل کرده و کالای مورد نیاز مردم به سهولت به دست آنها برسد.

دولتمردان باید کار را به موقع انجام دهند

رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به عملکرد دولت می‌دهید، گفت: نمره را باید مردم عزیز به دولت بدهند زیرا داوری مردم به صورت عادلانه است. مردم مطلع و آگاه هستند که کشور با چه شرایطی از جمله کرونا و مسائل اقتصادی روبرو بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: بدنه دولت باید همراه رأس دولت باشد و این بدنه باید خودش را برای کار به موقع و بهنگام آماده کند زیرا مردم کار با تأخیر را نمی‌پسندند. ما بنا داریم که کار را به موقع انجام دهیم زیرا این اعتماد مردم را افزایش می‌دهد.
رئیس دولت سیزدهم افزود: بنده اینجا اعلام می‌کنم که هیچ کارمندی در دولت مجاز نیست که کار امروز را به فردا موکول کند و باید کار را به موقع انجام دهد زیرا روح مجاهدت و بسیجی بودن را شهدا به ما آموخته‌اند و باید به گلایه مردم حساس بود.

عدالت در توزیع یارانه

رئیسی در پاسخ به این پرسش که دولت برای هدفمند کردن واقعی یارانه‌ها به ویژه مدیریت صحیح یارانه برای مشترکان پرمصرف چه برنامه‌ای دارد، گفت: دولت موظف بوده که از اول فروردین در توزیع یارانه نسبت به  پرمصرف‌ها اقداماتی را صورت دهد که انجام نداده چرا که باید آیین نامه‌ها را در رابطه با گاز، برق و آب اصلاح می‌کرد و به تصویب می‌رسید و مسئله اجرای عدالت را بر اساس قانون عملیاتی می‌کرد.
رئیس جمهور درباره عدالت در توزیع یارانه عنوان کرد: وزارت نیرو و نفت را مامور کردیم این آیین نامه را تهیه و اجرایی کنند تا اجرای عدالت صورت بگیرد و پرمصرف‌ها وجه مورد نظر را پرداخت کنند و نسبت به دهک‌های پایین‌تر نیز باید مساعدت‌های لازم صورت بگیرد.

به جهان ثابت شد

رئیسی در مورد مذاکرات لغو تحریم نیز گفت: خنثی سازی تحریم‌ها را با تشکیل قرارگاهی در دولت دنبال کردیم و مسئله رفع تحریم‌ها را از ابتدای دولت در دستور داشتیم. غربی‌ها فکر می‌کردند ایران در مذاکرات شرکت نمی‌کند و ابتکار عمل ندارد اما به جهان ثابت شد که ایران در مذاکرات شرکت می‌کند و دو سند هم ارائه کرد. خنثی سازی تحریم‌ها و رفع تحریم‌ها با قوت در دولت دنبال می‌شود.