شرایط نامساعد جوی اسکله‌های قشم را تعطیل کرد

شرایط نامساعد جوی اسکله‌های قشم را تعطیل کرد

 رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و دریایی در محدوده جزیره هنگام، اسکله‌های گردشگری کندالو و شیب‌دراز برای تردد به این جزیره تعطیل شد.

علی اشتری بیان داشت: امنیت جانی گردشگران بیشترین اهمیت را دارد و از این رو مردم در این اسکله‌ها تجمع نکنند. هم اکنون بادهای جنوب غربی در این منطقه به ۱۶ نات رسیده که انتظار است بعد از ظهر تا ۳۸ نات برسد.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: ارتفاع موج نیز هم اکنون به سه پا رسیده است که به چهار پا نیز خواهد رسید. تردد از اسکله مسافری قشم به بندر عباس و نیز تردد لندینگ‌کرافت‌ها در مسیر بنادر لافت-پهل همچنان ادامه دارد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.