جام چهاردهم تقدیم به دستکش های طلایی

جام چهاردهم تقدیم به دستکش های  طلایی

خبر نیوز/ چهاردهمین قهرمانی رئال مادرید در اروپا در پاریس با درخشش بی نظیر تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی بدست آمد که مقابل ستارگان خط حمله لیورپول و به ویژه محمد صلاح هرگز تسلیم نشد.

وینیسیوس جونیور روی پاس فدریکو والورده در دقیقه ۵۹ گل رئال مادرید را در فینال لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه آلیسون بکر و لیورپول کرد. 

در نیمه نخست گل «کریم بن زما» آفساید اعلام شد اما از همین حالا باید توپ طلای امسال را به نام این فرانسوی نوشت.

کارلو آنچلوتی تنها سرمربی تاریخ فوتبال  که توانسته قهرمانی در پنج لیگ معتبر را کسب کند و به عنوان یکی از برترین و موفق‌ترین سرمربیان تمامی ادوار فوتبال به شمار می‌رود برای چهارمین بار بر جام لیگ قهرمانان بوسه زد؛ دو بار در قامت سرمربی میلان و دو بار به عنوان مرد شماره یک نیمکت رئال.

رئال هم دست نیافتنی تر شد؛ میلان به عنوان دومین تیم پرافتخار اروپا تنها هفت بار یعنی نصف مادریدی ها قهرمان شده است، بایرن و لیورپول ۶ بار و بارسا ۵ بار.

***

در فصلی که بارسلونا جامی نگرفت، آنها برای دومین بار پس از لالیگا خیلی سریع  و به زیبایی قهرمانی مادریدی ها در لیگ قهرمانان اروپا را به رقیب دیرینه خود تبریک گفتند.

توییتر باشگاه بارسلونا در مورد قهرمانی شماره 14 رئالی ها در اروپا نوشت: تبریک به رئال مادرید بابت قهرمانی امشب چمپیونزلیگ در استاد دو فرانس.