دیپورت ۵۵ هزار تبعه خارجی از فارس

دیپورت ۵۵ هزار تبعه خارجی از فارس

سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری فارس گفت: سال گذشته بیش از ۵۵ هزار تبعه غیرمجاز خارجی در فارس شناسایی و به کشورهای خودشان بازگردانده شدند.

محمدعلی خادمه الرسول چهارشنبه ۱۷ فروردین در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: هرچند که موضوع مهاجرت اتباع خارجی کاملا از جنبه های ملی و فرا سرزمینی برخوردار است اما خوشبختانه در استان فارس با توجه به اتفاق نظر و تشریک مساعی دستگاهای متولی عملکرد مناسبی که البته نیاز به ارتقا دارد انجام و برنامه های بهتری نیز پیش بینی شده است.

وی افزود: در حوزه ساماندهی و جمع آوری اتباع خارجی غیرمجاز در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ هزار نفر از اتباع خارجی غیرمجاز در فارس جمع آوری و پس از سیر مراحل اداری و قانونی، برای بازگشت به کشورشان به مرزهای شرقی منتقل شدند.

خادمه الرسول با بیان اینکه مبادی ورودی فارس از مسیر استان های یزد، کرمان و هرمزگان به صورت مداوم در حال رصد و پایش بوده و خودرو های حامل اتباع خارجی غیر مجاز توسط نیروهای انتظامی و مراجع ذیربط توقیف شده و با رانندگان برخورد قانونی می‌شود، گفت: برنامه ریزی برای تسریع در شناسایی و جمع آوری اتباع غیرمجاز انجام و به به دستگاهای مربوطه ابلاغ شده است.

ممنوعیت حضور اتباع خارجی در ۹ شهرستان فارس

سرپرست امور اتباع و مهاجرین خارجی فارس با یادآوری اینکه اردوگاه مراقبتی شیراز آمادگی پذیرش و بازگرداندن اتباع خارجی داوطلب به بازگشت را دارد، از اتباع خارجی غیر مجاز خواست هرچه سریعتر برای بازگشت داوطلبانه به کشورشان خود را به اردوگاه مراقبتی شیراز معرفی نمایند.

وی خطاب به کارفرمایان و شهروندان در فارس اعلام کرد که چنانچه قصد به کارگیری اتباع خارجی را دارند از افراد دارای مجوز اقامت و پروانه کار استفاده کنند و گفت: شهرهای آباده، داراب، فسا، فیروزآباد، نیریز، فراشبند، رستم، مهر و خنج ممنوعه محسوب می‌شود که اتباع مجاز نیز حق اقامت در این شهرستانها را ندارند.

سرپرست امور اتباع و مهاجرین استانداری فارس با بیان اینکه در صورت مشاهده تخلف برابر قوانین با متخلفان برخورد می‌شود، افزود: شهروندان می توانند هر گونه گزارش مربوط به اشتغال، قاچاق و ... اتباع غیر مجاز را طی تماس با شماره ۳۷۲۶۰۰۳۱ داخلی ۲۲۰ گزارش دهند.