دینامیت فوتبال درگذشت

پسری که ماراکانا را منفجر کرد

دینامیت فوتبال درگذشت
کارلوس روبرتو دی اولیویرا

کارلوس روبرتو دی اولیویرا، ملقب به دینامیت، بزرگترین بازیکن تاریخ باشگاه واسکودوگاما که سابقه بازی برای بارسا را هم داشت، دیروز صبح از دنیا رفت.

کارلوس روبرتو دی اولیویرا، پسری که روزی ورزشگاه ماراکانا را منفجر کرد، ساعت 10:50 صبح یکشنبه در سن 68 سالگی درگذشت. دینامیت، یکی از بهترین گلزنان فوتبال برزیل و جهان، از سرطان روده رنج می برد که در اواخر سال 2021 متوجه آن شد. گل های او فراموش نشدنی هستند، اما می دانید چرا نام مستعار دینامیت را به او دادند؟

همه چیز در سومین بازی او به عنوان بازیکن حرفه ای و در بازی مقابل اینترناسیونال آغاز شد، جایی که او اولین گل خود را روی سانتر مالتا به ثمر رساند و روز بعد ژورنال دوس اسپورت تیتر زد:«دینامیتی که منفجر شد.»

دی اولیویرا در مصاحبه خود با UOL گفته بود:«من اولین بازی خود را در ماراکانا در بازی بین واسکو و اینترناسیونال، در تیم اصلی انجام دادم و آن زمانی بود که لقب دینامیت را به من دادند. در آن زمان مربی موقت من را برای بازی در ماراکانا در فهرست قرار داد و در نیمه دوم وارد زمین شدم. کمی پس از ورود، یک توپ وسط زمین گرفتم و شروع به دویدن کردم. پس از جا گذاشتن مدافعان، ضربه محکمی از بیرون محوطه زدم و توپ گل شد. توپ به تور چسبید و فردای همان روز ژورنال دوس اسپورت به من لقب دینامیت داد.»

روزنامه ای که دیگر وجود ندارد اما لقبی که به دی اولیورا داد ماندگار شد. دینامیت نه فقط به خاطر گل هایش که به خاطر بازی های دیدنیش در ترکیب واسکو در تاریخ فوتبال برزیل هرگز فراموش نخواهد شد. دی اولیورا در فصل 80-1979 بازیکن بارسا بود و در هشت بازی دو گل نیز برای این باشگاه به ثمر رساند.