دی‌ماریا برای فینال رزرو شده بود

دی‌ماریا برای فینال رزرو شده بود

نیمکت‌نشینی متوالی در سه دیدار مراحل یک‌هشتم، یک‌چهارم و نیمه‌نهایی جام جهانی و روند خوبی که آرژانتین در دیدار مقابل استرالیا، هلند و کرواسی داشت، کاری کرد تا پیش‌بینی شود آنخل دی‌ماریا برای چهارمین بازی پیاپی در مسابقه فینال هم غایب است و شانس حضور به‌عنوان یار جانشین برابر فرانسه را دارد، اما بازگشت او بهترین اتفاق ممکن برای این بازیکن و تیمش بود.

آنخل دی‌ماریا در شرایطی امشب به ترکیب آرژانتین مقابل فرانسه رسید که انتظار می‌رفت به‌عنوان وینگر راست بازی کند تا اجازه نفوذ به تئو هرناندز، مدافع چپ سرعتی و تند و تیز خروس‌ها را ندهد و در کنار آن با استارت‌های خود خطرساز شد، اما لیونل اسکالونی او را دوباره در جناح مخالف استفاده کرد که همین کار نتیجه هم داد.

دی‌ماریا که با انگیزه‌ای خاص پس از سه مسابقه به ترکیب آلبی سلسته رسیده و جالب توجه‌ترین تغییر در بازی فینال جام جهانی بود، در نیمه اول دیدار برابر فرانسه فراتر از انتظار ظاهر شد و با عملکردی استثنایی کاری کرد تا آرژانتین به دو گل برسد و با خیال راحت و آرامش بیشتر به استقبال ۴۵ دقیقه دوم برود.

این ستاره چپ‌پا که پیش از این فقط یک پاس گل در جام جهانی ۲۰۲۲ داده و موفق به گلزنی نشده بود، در دقیقه ۲۱ وقتی روی کار تیمی بازیکنان آرژانتین در جناح چپ صاحب توپ شد، عثمان دمبله را به زیبایی و حرکت بدن خود جای گذاشت و با سرعت بالا به محوطه جریمه رفت تا بازیکن حریف مجبور به خطا روی او شود.

دمبله که در تعقیب دی‌ماریا برای توپ‌گیری از او بود، در زمان ورود ستاره آرژانتینی به محوطه جریمه با دست و پا او را سرنگون کرد تا داور لهستانی نقطه پنالتی را نشان بدهد و لیونل مسی با یک ضربه راحت به سمت راست تیمش را به گل اول بازی فینال جام جهانی برساند.

نمایش فوق‌العاده دی‌ماریا پس از این گل با نفوذهای خطرناک‌اش بازهم ادامه داشت و او توانست در کنار گرفتن خطا از بازیکنان فرانسه، در دقیقه ۳۶ با یک نفوذ عالی از سمت چپ زمین، ضدحمله خطرناک آرژانتین را با دریافت پاس در فضای خالی و شوت زمینی تبدیل به گل کرده و هوگو لوریس را برای دومین بار مغلوب کند.

بدون تردید در کنار نمایش عالی لیونل مسی و دیگر بازیکنان آرژانتین، آنخل دی‌ماریا مرد اول آرژانتین در بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ بوده و انگار اسکالونی او را برای همین بازی رزرو کرده بود!